Electrive scrie că proiectul prevede recuperarea și reciclarea de cobalt, nichel și litiu de la bateriile uzate, urmând ca materialele recuperate să fie implementate în noi baterii, iar procesele de reciclare ar putea începe în 2026.
Momentan, proiectul va fi dezvoltat pentru reciclarea bateriilor în piața din Europa, însă în viitor, cele două companii vor să extindă lanțul de recuperare a materialelor și în alte regiuni, cum ar fi Mexic-SUA-Canada. Reciclarea se va face prin mărunțirea mecanică a bateriilor, iar metalele vor fi apoi colectate la comun pentru separarea ulterioară prin procese hidrometalurgice.
BMW spune că materia primă recuperată nu va fi folosită doar pentru producția de noi baterii, ci și pentru proiectarea și fabricarea grupurilor motopropulsoare ale vehiculelor, adică pentru motoarele electrice sau transmisiile acestora.
Jörg Lederbauer, Vice President of Circular Economy, Spare Parts Supply High Voltage Battery and Electric Powertrain în cadrul BMW AG, spune că „parteneriatele cum este acesta ne vor crește eficiența în ce privește economia circulară. Fiind un proces cu buclă închisă, toți partenerii implicați își vor împărtăși expertiza și cercetările.”
În prezent, SK tes operează 40 de unități pentru reciclarea materiei prime, unde lucrează în jur de 2.600 de specialiști din 40 de țări diferite. Fondată în 2005, compania poate recupera acum circa 97% din materia primă din bateriile uzate.
Sursă foto: BMW
Comentezi?