ESG Today scrie că pentru realizarea chestionarului au fost intervievați peste 100 de manageri, executivi specializați în situații de risc climatic și manageri executivi de date din America de Nord, Europa, Marea Britanie și Asia-Pacific.

Rezultatele au arătat faptul că aproximativ 92% dintre executivi prevăd o creștere de aproximativ 10% în ce privește cheltuielile asociate cu datele ESG comparativ cu anul trecut, iar mai bine de jumătate dintre ei vor să crească investițiile în acest sens cu cel puțin 20 de procente.

Asta pentru că mulți dintre managerii diverselor companii au început să vadă indicii ESG ca pe un avantaj competitiv important, iar 44% dintre managerii chestionați susțin că acest factor este critic în ce privește competitivitatea companiilor pe care le reprezintă.

Aproape două-treimi dintre executivii care au participat la acest studiu, mai exact 64%, susțin că firmele pe care le reprezintă sunt în avantaj competitiv față de alte companii de pe piață când vine vorba de capabilitățile ESG, în vreme ce 28% sunt de părere că pot fi făcute îmbunătățiri la acest aspect.

Leila Sadiq, Global Head of Enterprise Data Content la Bloomberg, a explicat că „odată categorisită ca o sursă alternativă de date, informațiile ESG au devenit rapid o parte integrală a valorii financiare pe care companiile le livrează clienților. Executivii investesc astfel strategic în acest sens pentru a achiziționa date ESG pentru a se diferenția și a îndeplini criteriile clienților, dar și pe cele ale autorităților de reglementare.”

În ce privește un furnizor de date ESG, majoritatea au fost de acord că cel mai important factor este reprezentat de calitatea datelor obținute, iar costul și ușurința de integrare sunt criterii secundare.

29% dintre respondenți le-au comunicat experților că pentru evaluarea și implementarea criteriilor ESG aplică o strategie la nivel de companie, în vreme ce peste jumătate din manageri susțin că firmele lor folosesc o soluție descentralizată furnizată de linii de business individuale.

În ce privește înțelegerea datelor ESG primite, managerii sugerează că lucrul cel mai dificil de realizat este evaluarea datelor ESG care evoluează și se schimbă constant.