TNW scrie că referendumul din aprilie, anul acesta, le-a cerut locuitorilor să își exprime punctul de vedere cu privire la situația legată de închirierea trotinetelor electrice. Răspunsul majoritar a fost că 90% dintre locuitorii Parisului doreau interzicerea acestor vehicule care blocau trotuarele și îi puneau în pericol.

În prezent, primarul orașului, Anne Hidalgo, a aplicat interdicția pentru toate cele trei servicii ce ofereau trotinete electrice de închiriat, anume Tier, Dott și Lime. Reprezentanții au dată limită 1 septembrie pentru a scoate din circulație toate cele aproximativ 15.000 de trotinete de pe străzile capitalei Franței, însă bicicletele electrice de închiriat nu sunt afectate de această măsură.

După ce a fost unul dintre primele orașe care a adoptat acest mijloc de transport urban în anul 2018, Paris a descoperit repede că locuitorii nu erau mulțumiți de modul în care trotinetiștii circulau pe străzi și trotuare sau de locurile în care lăsau vehiculele după ce ajungeau la destinație. Din cauza faptului că ele nu trebuiau andocate, fiecare „abandona” trotineta acolo unde îi era cel mai comod, lucru care a contribuit la haosul ce avea să urmeze.

Madrid, Copenhaga și unele regiuni din Olanda au interzis și ele sau au impus restricții semnificative trotinetelor electrice, ca urmare a comportamentului haotic al celor care le închiriau. Alte orașe europene își extind rețeaua de astfel de vehicule pentru a le face și mai ușor de accesat.

„Recent, Lyon a încheiat un contract pe patru ani pentru trotinete electrice, Londra și-a extins perioada de teste cu încă trei ani, iar autoritățile din Madrid au încheiat și ele un contract de trei ani după negocieri”, a declarat pentru TNW un purtător de cuvânt al Dott.

Dacă decizia oficialilor din Paris de a interzice trotinetele electrice este una temporară, vom vedea în timp. Până atunci, am putea vedea și alte municipalități din Europa care să adopte măsuri similare, dacă acest mijloc de transport va crea haos la nivel local.