Potrivit Electrive, termenul limită pentru această scutire este acum finalul anului 2026, iar această măsură ar putea accelera vânzarea de vehicule electrice și plug-in hibrid, care a avut parte de o creștere cu 36% anul trecut. Asta în ciuda unei piețe auto europene și globale în care vehiculele complet electrice au pierdut teren, iar hibridele cu încărcător au avut o creștere modestă.

Parcarea gratuită, un impuls pentru șoferii care nu și-au cumpărat încă un model electric

După cum se vede din cifrele de vânzări, scutirea taxei pentru parcare chiar are un efect benefic pentru decarbonizarea parcului auto, iar dacă scutirea se face la nivel național și nu doar în anumite orașe, atunci impulsul este și mai mare. Scutirea de plată a taxei de parcare nu se aplică și pentru spațiile private, iar beneficiul se aplică vehiculelor electrice și celor hibrid care emit cel mult 50 de grame de CO2 per kilometru.

Scutirea poate fi amânată din nou dincolo de anul 2026, dacă autoritățile vor considera că este un moment optim.

În 2020, guvernul elen a adoptat un pachet amplu de legi pentru a încuraja tranziția către mobilitatea cu emisii reduse, astfel că șoferii care doreau să achiziționeze un model pe baterii puteau primi până la 15% din valoarea acestuia, plata parcării în locurile publice a fost eliminată, iar statul s-a angajat să instaleze puncte de încărcare. În 2024 a fost introdusă o nouă lege care prevedea ca vehiculele electrice care urmau să fie transportate pe feribot să aibă cel mult 40% autonomie, din motive de siguranță.