Producătorul chinez de baterii CATL a anunțat recent un nou design pentru bateriile mașinilor hibrid, numit Freevoy, prin care se urmărește creșterea autonomiei pentru deplasările cu emisii zero. Astfel, după doar 10 minute petrecute la priză, viitoarele mașini hibrid s-ar putea bucura de 280 de kilometri autonomie, scrie Electrive.

Actuala generație de mașini hibrid vine cu ceva dezavantaje. În primul rând, autonomia nu este tocmai grozavă, ea fiind în general de aproximativ 100 de kilometri. Apoi intervine viteza de încărcare, limitată în general la curent alternativ 22kW, deci alimentarea bateriilor durează în general destul de mult. Totuși, plug-in hibridele sunt poate varianta cea mai bună pentru cei care vor să se bucure de beneficiile condusului pe distanțe rezonabile în mod electric, dar care să aibă și autonomia și flexibilitatea unui motor cu ardere internă.

Poți citi aici care sunt diferențele dintre toate tipurile de mașini hibrid.

CATL a reușit să îmbunătățească performanța bateriilor cu 5% atunci când temperaturile sunt mici folosind două tehnologii diferite, respectiv bateriile sodiu-ion, dar și pe cele litiu-ion.

Cu noul design de celule, inginerii CATL au reușit să crească acuratețea citirii nivelului de încărcare al bateriei cu până la 40%, iar condusul în modul electric a fost și el îmbunătățit cu 10%, deci pot fi parcurse distanțe mai mari fără emisii. Și temperatura minimă de funcționare a celor două tipuri de baterii a fost îmbunătățită și este de aproximativ -40 de grade Celsius, iar inginerii s-au concentrat pe calibrarea celor două astfel încât ele să funcționeze concomitent. Bateriile sodiu-ion și cele litiu-ion funcționează la temperaturi minime diferite, de aceea a fost nevoie de o setare potrivită pentru ambele.

În general, folosind noua tehnologie, mașinile hibrid ar putea beneficia de o performanță cu 20% mai bună.

Sursă foto: CATL