Potrivit Charged EVs, noul proiect face parte din programul Pratt & Whitney pentru demonstrația motoarelor hibrid-electrice, întrucât compania dorește să îmbunătățească eficiența aeronavelor regionale cu 30% față de modele din prezent.

Adrian Schaffer, președinte al mobilității emergente la Ricardo, a declarat că „acest proiect ne va ajuta să ne creștem reputația în ce privește design-ul inovator și livrarea soluțiilor orientate către viitor pentru clienții din industria aerospațială. Astfel, vom crea sisteme de propulsie mai curate, mai eficiente și mai bine integrate pentru aeronavele viitorului.”

Jean Thomassin, director executiv al departamentului de produse și servicii noi la Pratt & Whitney Canada, a adăugat faptul că „tehnologia de propulsie hibrid-electrică este un element cheie pentru creșterea eficienței energetice a sistemelor de propulsie pentru aeronave. Această tehnologie va ajuta la sprijinirea obiectivelor industriei aviatice de a deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050.”

Potrivit oficialului, testarea la sol ar putea avea loc înainte de finalul acestui an, iar primele zboruri pentru testare ar fi programate pentru anul 2024.