Reuters scrie că, potrivit oficialilor companiei, aceasta a adunat fonduri suficiente pentru a funcționa timp de o săptămână, respectiv 30 de milioane de dolari. Alte fonduri în valoare de 100 de milioane de dolari vor asigura funcționarea normală a operațiunilor pe toată durata procesului de faliment.

Cu 6.600 de angajați în 7 state din lumea întreagă, Northvolt se așteaptă să închidă procesul de restructurare până în primul trimestru al anului 2025. Una dintre problemele celor de la Northvolt a venit în momentul în care BMW, un client foarte important pentru companie, a anulat o comandă de baterii pentru mașinile sale electrice în valoare de 2 miliarde de dolari.

Vicepremierul Suediei Ebba Busch a anunțat că statul va continua să sprijine eforturile naționale și ale Europei de a dezvolta o industrie proprie producătoare de baterii și speră ca restructurările ce vor avea loc la Northvolt să stabilizeze operațiunile companiei.

Inițiativa celor de la Northvolt a pus bazele unui întreg val de startup-uri europene de a contribui la o industrie mai sustenabilă a bateriilor pentru mașini electrice. Totodată, producătorii de vehicule deja existenți de mulți ani pe piață au început să colaboreze chiar ei cu diverse companii pentru a-și înființa un lanț propriu de reciclare și producție al bateriilor.