Potrivit Financial Times, trezoreriile guvernelor și Uniunea Europeană iau în calcul parametri mai stricți de valuare pentru companii.

Sacha Sadan, șeful ESG de la Autoritatea de Conduită Financiară a Marii Britanii, a declarat că „tot lanțul de investiții trebuie implicat, iar evaluările trebuie să fie, la rândul lor, reglementate.”

Pentru a preveni dezinformarea ecologică, companiile ar putea fi forțate să aducă dovezi pentru a-și demonstra declarațiile.

El a declarat că lipsa unor definiții ESG clare a dus la confuzie și lipsă de încredere în rândul consumatorilor și al investitorilor.

Despre raportarea ESG, și despre ce implicații sunt pentru companiile din România, am discutat pe larg alături de reprezentanți ai unor companii și de consultanți în cadrul evenimentului CSR Growing Responsible.

Investițiile ESG au crescut la nivel global și au ajuns la aproximativ 3.5 trilioane de euro în 2021, întrucât companiile și consumatorii cred că investițiile pot fi corelate cu acțiuni sociale și de mediu.

Cu toate acestea, creșterea popularității ESG a însemnat faptul că unele companii și-au exagerat declarațiile cu privire la acești factori pentru a atrage mai mulți investitori sau mai mulți clienți.

Pentru a preveni faptul că unii investitori ar putea aloca sume de bani pentru factorii ESG pur și simplu ca trend fără a se asigura că investițiile respective aduc plus valoare în acest sens, autoritățile de reglementare vor fi mai stricte când vine vorba de evaluarea performanței acțiunilor ESG.

Sustainalytics, unul dintre cei mai importanți furnizori ai datelor ESG, a declarat că „susținem regulile bine definite care au ca scop accentuarea transparenței, a integrității și a independenței rating-urilor ESG.”

În vreme ce reprezentanții diverselor industrii s-au plâns de faptul că autoritățile de reglementare nu au fost suficient de specifici atunci când au prezentat standardele, făcându-le interpretabile, Sadan a declarat că se desfășoară eforturi prin care se urmărește clarificarea mesajelor oficiale, pentru a le face mai clare și mai coordonate.

„Încercăm să facem din șapte voci diferite una și jumătate. Acest lucru va ajuta investitorii să ia decizii mai ușor și va aduce un impact mai mare asupra vieții noastre”, a declarat el.