Paris Nikolopoulos, General Manager la Coca-Cola Romania, a discutat pe larg despre sustenabilitate în business, în cadrul lansării platformei Sustainable Futures.

„Este o mare responsabilitate pentru noi să înțelegem impactul pe care îl avem în viețile oamenilor”, a spus managerul din România al Coca-Cola.

Începând de ieri, 2 martie, și până în luna decembrie, Social Innovation Solution va aduce împreună peste 500 de lideri de business, politici și civici în 20 de conversații despre dezvoltare sustenabilă, soluții de business și politici publice sustenabile pentru provocările viitorului. Prin intermediul platformei, echipa Social Innovation Solutions și-a propus să construiască un spațiu de conversație și co-creare unde stakeholderii relevanți din 10 domenii corelate cu Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU vor înțelege mai bine cum să dezvolte soluții sustenabile de business și civice în România.

Prima discuție live a avut ca subiect principal Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 8 – Muncă decentă și creștere economică și poate fi urmărită aici.

Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca-Cola Romania a răspuns la întrebări legate de sustenabilitate, despre obiectivele pe care le au companiile pentru a reduce impactul negativ asupra mediului.

Tot el a declarat că „sustenabilitatea a devenit parte din viața noastră”, atât ca individ, dar și în ceea ce privește companiile.

Sustenabilitatea în România poate fi promovată intens cu ajutorul „instituțiilor guvernamentale, a fundațiilor de exemplu, iar noi trebuie să creăm impact și să realizăm strategii.”

În ceea ce privește sustenabilitatea în general, Paris a precizat faptul că ea „face parte din viața noastră individuală, dar are legătură și cu bussines-urile, companiile. Sperăm, la un moment dat, că va deveni parte din cultura noastră, ceea ce înseamnă că este același mod de gândire, de acțiune, fără ca cineva să ni-l impună.”

În discuție a fost atins o latură importantă a sustenabilității, anume faptul că ea nu este ieftin de implementat.

Coca-Cola România are strategii pentru a reduce impactul negativ, iar „un lucru care ne este nouă de ajutor este că vedem sustenabilitatea ca pe un obiectiv de termen lung. Dacă administrezi o afacere doar cu obiective pe termen scurt, nu vei face aceste investiții care sunt necesare pentru a scădea impactul în anumite arii ale afacerii. Gândirea sustenabilă ajută companiile să găsească soluții în diverse instituții, precum cele academice, startup-uri, pe care să le folosească chiar și guvernele”.

Scopul companiei Coca-Cola este „de a reîmprospăta lumea, ceea ce pentru noi este de înțeles având în vedere produsele pe care le comercializăm și prin care ajungem la oameni”, a precizat Paris Nikolopoulos.

Acesta a explicat modul prin care Coca-Cola își îndeplinește obiectivele. „În companiile noastre, în modul în care ne îndeplinim obiectivele sunt mai multe verticale, iar una dintre ele este sustenabilitatea, cu ținte clare în anumite zone ale business-ului și inițiativele pe care trebuie să le luăm pentru a avea rezultate în termen de un an”, a declarat managerul general al Coca-Cola, Paris Nikolopoulos.

Paris Nikolopoulos s-a născut în Grecia, însă de-a lungul carierei sale a ajuns să cunoscă o multitudine de culturi. Un rol principal al succesului său l-a jucat tocmai faptul că a putut să locuiască în mai multe țări. A observat la mari companii care sunt modele de business, dar și cum depășesc liderii situațiile de criză.

Din 2019, Paris este general manager la Coca-cola Romania, iar el spune că țara noastră este plină de oportunități încă neexplorate. „M-am îndrăgostit de tot ceea ce se întâmpla și nu am știut despre țară, ecosistemul de startup-uri, dorința antreprenorilor tineri de a avea un impact pozitiv în afacerile pe care le au și cu care am avut contact la Future Makers, organizată în 2019. Tinerele talente, care reprezintă unul dintre cele mai importante atuuri ale României, sunt cele care vor schimba viitorul.”