Numărul de parteneri crește săptămânal, iar în lunile următoare platforma se va extinde și în alte județe, potrivit informațiilor echipei.

Clienții vor putea achiziționa produse alimentare de la restaurantele și magazinele lor preferate, la reduceri cuprinse între 50 – 70%.

Mecanismul este simplu: utilizatorii rezervă produsele, le plătesc online, apoi le ridică personal.

”Intrarea pe piața din România marchează un pas important pentru noi și reprezintă și o oportunitate de a avea un impact semnificativ în regiune. Ne bucurăm că am găsit deschidere pe piața locală și că vom contribui la reducerea risipei alimentare, în timp ce le vom oferi clienților noștri produse delicioase la prețuri accesibile”, a declarat Kirill Perepelica, Co-Fondator & Chief Expansion Officer Munch.

Printre partenerii Munch se numără localuri cunoscute și apreciate, precum Ibis, Ciorbe și Plăcinte, Tort de bezea, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, Sweet by Mario, The Grill și Hello Donuts.

În România, Munch se va dezvolta prin intermediul unei echipe de vânzări cu experiență locală, condusă de Alexandru Țurcanu, care a fost anterior director strategic de vânzări al companiei Just Eat Takeaway.

”Am construit o echipă alături de care ne vom concentra în următoarele luni pe dezvoltarea locală, în București și județul Ilfov, după care ne vom uita la marile orașe din țară. Acest tip de business, cum este Munch, este aproape de comunitate, ajută atât restaurantele și magazinele, cât și clienții, în timp ce reduce risipa alimentară. Sunt convins că am început o poveste de succes”, a declarat Alexandru Țurcanu, director de vânzări Munch România.

Munch: de la o garsonieră la peste 2,5 milioane de pachete salvate

În vara anului 2020, patru tineri studenți care locuiau într-o garsonieră mică din Budapesta au venit cu ideea să creeze o aplicație care combate risipa alimentară. Scopul lor a fost să reformeze ospitalitatea maghiară și să aducă un nou aspect verde în viața de zi cu zi atât a furnizorilor de catering, cât și a clienților.

De atunci, startup-ul a ajuns la peste 1,5 milioane de descărcări ale aplicației și aproape 2,5 milioane de pachete de mâncare salvate la nivel internațional. În prezent se lucrează cu peste 3500 de parteneri pentru combaterea risipei alimentare în Ungaria, Republica Cehă, Slovacia și, mai nou, România.

În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.

La nivel local, Bonapp.eco, un startup înființat de antreprenorii Grégoire Vigroux, Diego Roy de Lachaise si Luka Zivkovic în noiembrie 2021, care luptă împrotriva risipei alimentare, a ajuns la o cifră de afaceri de 50.000 de euro în septembrie 2023, cu 400% mai mult decât aceeași perioadă a anului trecut. De la lansare, aplicația a înregistrat 200.000 de descărcări și a vândut peste 200.000 de pachete alimentare în București și Cluj-Napoca, sumă ce reprezintă un total de 100 de tone de alimente salvate, 10 tone dintre acestea fiind revendicate de utilizatorii aplicației doar în luna septembrie.