Electrive scrie că platforma cu o singură stivă poate furniza până la 157 kW de putere brută, iar experții din cadrul Intelligent Energy susțin că „aceste cifre sunt mai mari decât la orice alt sistem cu o singură stivă disponibil în prezent pe piață.” De asemenea, acest sistem este mai mic decât orice altă soluție de pe piață, iar „tehnologia cu injecție directă a apei ajută la reducerea cu 30% a dimensiunii schimbătorului de căldură față de competitorii care dezvoltă niveluri similare de putere.”

Testele inițiale realizate cu un SUV demonstrează că atingerea unei viteze maxime de 130 de kilometri pe oră este posibilă, iar sistemul de injecție directă a apei ajută și la reducerea numărului de componente. Oficialii companiei susțin că acest grup motopropulsor este mai accesibil decât alternativele similare cu ardere internă sau pe baterii, iar costul per unitate în producția de serie ar putea fi de doar 100 de lire sterline per kilowatt-oră.

David Woolhouse, CEO-ul Intelligent Energy, a declarat că „25% dintre vehiculele pentru pasageri ar putea avea în viitor un sistem de propulsie cu hidrogen, astfel că această tehnologie reprezintă viitorul industriei.”

Oficialii Intelligent Energy sunt acum în căutarea „unui parteneriat cu producătorii auto” pentru a aduce sistemul cu pile de combustie în producție de serie, respectiv pe piața auto.