Potrivit Clean Tehnica, Federația Europeană pentru Transport și Mediu așteaptă realizarea acestui studiu, întrucât el va prezenta adevăratul impact al vehiculelor plug-in hibrid asupra mediului înconjurător.

Autoritățile de reglementare ar putea supraestima distanța parcursă de mașini plug-in în modul electric, întrucât bateriile acestor vehicule trebuie alimentate de la stațiile de încărcare sau prin frânarea regenerativă, astfel că ele nu sunt la fel de eficiente precum vehiculele non-plug-in hibrid, de exemplu.

UE va reduce semnificativ factorii de utilitate al acestor mașini, care ia în calcul numărul de kilometri pe care o persoană o parcurge în modul electric pentru a reduce emisiile.

Din 2027, autoritățile UE vor alinia factorii de utilitate la măsurători realiste legate de cum sunt conduse aceste vehicule.

Anna Krajinska, inginer specialist în emisii la T&E, a declarat că „timp de mai mulți ani, emisiile vehiculelor plug-in s-au bazat pe condiții nerealiste de condus. Noile reguli vor reflecta realitatea, aceea că ele poluează mult mai mult decât vor să recunoască producătorii auto. Guvernele care încă subvenționează achiziționarea acestor tipuri de vehicule trebuie să înceteze să facă acest lucru.”

Datele furnizate de către International Council of Clean Transportation arată că, în medie, mașinile plug-in hibrid deținute de persoane fizice eliberează de trei ori mai multe emisii în atmosferă comparativ cu cifrele date de producători.

Mașinile folosite de companii se descurcă și mai rău din acest punct de vedere, emisiile lor fiind de până la cinci ori mai mari comparativ cu cifrele oficiale, ceea ce înseamnă că producătorii se așteaptă ca ele să fie conduse în modul electric în 70-85% din cazuri, însă în realitate, aceste cifre scad la 11-15%.

Vehiculele plug-in hibrid se încadrează în reglementările UE pentru mașini curate, întrucât ele sunt considerate ca fiind „mașini cu emisii reduse”, iar autoritățile oferă producătorilor bonusuri pentru mașinile net-zero sau cu emisii reduse pe care aceștia le vând.

„Mitul că mașinile plug-in hibrid se apropie de final, iar acest lucru ne bucură. Producătorii auto nu vor mai putea să vândă mașini plug-in la scară largă pentru a-și reduce obiectivele climatice. Dacă vor să nu fie amendate de autorități, vor fi nevoite să vândă mașini cu adevărat verzi pentru a reduce consumul de carburant”, a adăugat Anna Krajinska.

UE își va revizui factorii de utilitate în 2024 folosindu-se de cifrele legate de consumul de carburant din bordul mașinilor, iar astfel autoritățile se așteaptă să obțină cifre mai realiste.