Maria, povestește-ne, te rugăm, pe scurt despre experiența ta în cadrul PENNY: de cât timp lucrezi în cadrul companiei, alte posturi pe care le-ai deținut în PENNY, dacă este primul angajator, dacă aveai deja experiență lucrând pentru o altă companie de retail.

Sunt economist bancar de profesie, dar acum șase ani postul meu a fost desființat și am decis să mă reorientez către domeniul de retail. Am mai avut experiențe anterioare în retail, dar acestea au fost de scurtă durată, până când am ajuns la magazinul PENNY Decebal în momentul deschiderii sale, în ianuarie 2021.

De-a lungul timpului, am primit oferte pentru a mă întoarce în sectorul bancar, dar am refuzat, pentru că am descoperit că retail-ul mă captivează. Îmi place să spun că „mă mistuie”, este minunat atunci când simți că te identifici cu locul de muncă și te împlinește.

Poziția mea principală este cea de casier, dar am avut ocazia să mă implic în procesul de onboarding pentru colegii noi din pură întâmplare. Mă bucur să îi învăț pe noii colegi și să observ ritmul fiecăruia de învățare și felul cum se adaptează ritmului rapid de lucru din retail.

Ce te-a atras la PENNY ca angajator?

Am ales să mă alătur echipei PENNY fără să cunosc prea mult despre companie înainte, dar ceea ce m-a convins cu adevărat sunt beneficiile și siguranța unui loc de muncă stabil. Cu trecerea timpului, am descoperit că PENNY este mult mai mult decât un loc de muncă; este o comunitate în adevăratul sens al cuvântului.

Ceea ce apreciez în mod special este leadership-ul. Ileana, liderul nostru din magazin, este o persoană care este mereu atentă la nevoile colegilor și nu ezită să caute soluții pentru a rezolva cerințe și probleme.

Ea știe cum să le demonstreze colegilor din echipă că merită să rămână în magazin și acest lucru se reflectă într-o retentie foarte bună a colegilor. Este minunat să fac parte dintr-o astfel de echipă și să știu că sunt apreciată și susținută.

Povestește-ne puțin și despre procesul de recrutare al PENNY: cum se face onboarding-ul noilor angajați din magazine, care este durata procesului de recrutare?

Colegii care se alătură echipei au parte de un onboarding curpinzător, care îi trece prin mai multe etape, cu rolul de a-i ajuta să se familiarizeze cu mediul și procesele. Procesul de onboarding se desfășoară pe o perioadă de cinci săptămâni, după cum urmează:

  • Ziua 1 – ne cunoaștem și planificăm împreună perioada de instruire alături de echipă și de mentor;
  • Săptămâna 1 – atenția noastră se concentrează pe integrarea în echipă;
  • Săptămâna 2 – este dedicată manipulării mărfurilor și asigurării prospețimii acesteia;
  • Săptămâna 3 – este săptămâna dedicată caselor de marcat și a instruirii colegilor în ceea ce privește amabilitatea și comportamentul față de cei care ne trec pragul în calitate de clienți;
  • Săptămânile 4 și 5 – sunt dedicate în întregime sedimentării informațiilor, iar întreg procesul este finalizat cu o testare a cunoștințelor și o discuție între noul coleg și mentorul său.

Care sunt beneficiile pe care le oferă PENNY angajaților existenți, dar și noilor angajați?

În grilă se regăsesc mai multe beneficii, dar aș spune că cele mai importante sunt următoarele:

  • Asigurare privată de sănătate
  • Zile libere extra pentru ziua de naștere sau evenimente importante
  • Tichete de masă
  • Vouchere de vacanță
  • Rechizite școlare
  • Bonus pentru nou-născut – Au fost acordate 230 de bonusuri în cursul anului 2022, în valoare totală de 1.044.181 lei.
  • Vouchere pentru scutece – În cursul anului 2022 au fost acordate 181 de vouchere, în valoare totală de 54.300 lei.

Aveți angajați care sunt alături de companie încă de la primele deschideri de magazine din România?

Da, avem colegi care fac parte din echipele magazinelor încă de la începuturi. Și în magazinul nostru de pe Bulevardul Decebal avem colegi prezenți în magazin din prima zi. Apreciem toți colegii care sunt alături de la începutul călătoriei și le suntem foarte recunoscători pentru dedicare și pentru că împărtășesc mereu din cunoștințele lor cu oamenii care se alătură echipei. Ne place să îi sărbătorim pe colegi și organizăm în fiecare an o zi specială pentru cei care împlinesc 10 sau mai mulți ani în companie.

Care sunt skill-urile pe care le caută PENNY în viitorii angajați și care sunt oportunitățile de dezvoltare în cadrul echipei PENNY?

PENNY caută în viitorii angajați abilități precum setarea și gestionarea obiectivelor, organizarea echipei și managementul personal.

Compania are un puternic angajament în dezvoltarea liderilor interni și a lansat "Școala de Leadership" pentru managerii din filiale. Acest program include 6 module și se concentrează pe dezvoltarea comportamentelor necesare pentru gestionarea echipelor și interacțiunea cu clienții.

La final, colegii sunt certificați ca Leaderi PENNY. Inspectorii de Zonă sunt pregătiți să evalueze comportamentele liderilor în situații reale din magazine, oferindu-le suport în continuarea dezvoltării lor. Aceste inițiative oferă angajaților PENNY oportunități semnificative de avansare în cadrul companiei.

Ce valori pe care le împărtășești și la nivel personal ai întâlnit în cadrul echipei PENNY?

Cred că cele mai importante valori pe care le împărtășesc cu echipa sunt rigurozitatea și corectitudinea. Suntem dedicați și punem mare accent pe respectarea standardelor și procedurilor în activitățile noastre.

Un aspect important pentru mine este că ne putem baza unul pe altul, deoarece toți colegii sunt bine pregătiți și știu exact ce trebuie să facă.

Această încredere reciprocă ne ajută să lucrăm în armonie și să ne atingem obiectivele. Atmosfera prietenoasă și deschisă mă face să vin cu drag în fiecare zi la lucru.

Ce particularități din zona sustenabilității are noul magazin din Decebal, cum este mai prietenos cu mediul?

Magazin PENNY din Decebal are o serie de particularități în zona sustenabilității, care îl fac mai prietenos cu mediul. Printre acestea se numără:

  • Container de reciclare cu PET-uri: Magazinul dispune de un container special destinat colectării și reciclării PET-urilor, promovând astfel reciclarea și gestionarea responsabilă a deșeurilor.
  • LED-uri cu senzori: Iluminatul din magazin este asigurat de LED-uri cu senzori, care se aprind și se închid în funcție de prezența în încăpere. Această tehnologie contribuie la economisirea energiei electrice.
  • Vitrine frigorifice cu uși care impiedică cresterea temperaturii în zona de carne și produse depozitate la rece: Vitrinele frigorifice sunt proiectate cu uși care împiedică pierderea de frig și mențin temperatura constantă, reducând astfel consumul de energie.
  • Campanie de reciclare ambalaje Tetra Pak: Pentru orice 5 ambalaje de tip Tetra Pak pe care le clienții le returnează, primesc un voucher cu care își poți lua un Activia de băut natur 320g. Pentru campanie a fost creat și amenajat un container special astfel ca este ușor să reciclezi.
  • Parteneriat cu bonapp.eco: Prin parteneriatul cu BonApp pentru furnizarea de alimente cu prețuri reduse, compania sprijină comunitatea și contribuie activ la reducerea risipei alimentare.
  • Reducere de 30% pentru produsele cu dată de valabilitate care se aproprie de termen: Magazinul oferă o reducere de 30% pentru produsele care se apropie de data de valabilitate. Această practică nu doar minimizează risipa alimentară, ci și încurajează clienții să facă achiziții responsabile și sustenabile.

Aceste inițiative și caracteristici din magazinul PENNY din Decebal demonstrează angajamentul companiei în promovarea sustenabilității, protejarea mediului și oferirea de opțiuni responsabile pentru clienții săi.

Cât de mult ascultați” comunitatea și angajații pentru a vă seta obiectivele de sustenabilitate pe pilonii pe care sunteți activi?

Ascultarea comunității și a angajaților este esențială pentru stabilirea obiectivelor noastre de sustenabilitate. Prin feedback-ul și sugestiile lor, identificăm nevoile și preocupările acestora, asigurându-ne că inițiativele noastre au un impact real și pozitiv. Implicarea acestor două grupuri esențiale ne ajută să construim obiective de sustenabilitate durabile și aliniate cu așteptările și valorile lor.