The Next Web scrie că 1KOMMA5° a fost fondat în urmă cu aproape doi ani în Hamburg, iar produsul său principal este Heartbeat, un dispozitiv IoT care optimizează consumul de energie acasă, iar dacă deții panouri solare sau sisteme pentru stocarea energiei, cu atât mai bine.

Pompele de căldură și stațiile de încărcare pentru mașini electrice funcționează și ele foarte bine împreună cu acest sistem, iar folosind Heartbeat, oficialii susțin că utilizatorii își pot reduce costurile asociate cu consumul de energie, dar și stresul de pe liniile de înaltă tensiune.

Dacă sunt implementate la scară largă, astfel de sisteme ne-ar putea ajuta să ne atingem obiectivele climatice și să reducem emisiile din sectorul energetic.

Un lucru interesant la Heartbeat este acela că poate detecta automat atunci când este disponibilă energia mai ieftină, precum cea provenită din surse regenerabile, cum ar fi energie solară sau cea eoliană. Astfel, în orice moment al zilei, sistemul va face automat achiziția în așa fel încât tu să beneficiezi de cel mai bun preț de pe piață, în funcție de nevoile tale.

De asemenea, dacă ai un sistem cu panouri solare pe care îl folosești pentru a vinde energie în rețea, așa cum fac prosumatorii, Heartbeat poate detecta momentul oportun pentru a vinde energia cu un profit cât mai mare. Această funcție merge cel mai bine dacă ai și un sistem de stocare cu baterii.

În medie, oficialii companiei susțin că Heartbeat a ajutat gospodarii să își reducă costurile la energie cu până la 1.550 de euro pe an prin optimizările aduse.

Fondatorul și CEO-ul Philipp Schröder a declarat că „obiectivul climatic de 1.5 grade trebuie executat cât mai rapid, iar cu ajutorul noii finanțări pe care am obținut-o, contribuim și noi la realizarea acestei ținte pentru a reduce amprenta de carbon a cât mai multor clădiri cu putință.”

Anul trecut, Porsche și Norrsken Foundation s-au numărat printre cei care au investit 200 de milioane de euro în soluția propusă de acest start-up.

Cea mai recentă rundă de finanțare, care a adus companiei 420 de milioane de euro, va fi utilizată pentru a-l face pe Heartbeat și mai deștept și mai ușor compatibil cu mai multe dispozitive, dar și pentru a scala oportunitățile de cercetare și dezvoltare ale companiei cu un nou centru în Berlin.