La începutul lunii iunie, Germania a introdus pentru călătoriile cu trenurile regionale și cele cu transportul în comun (autobuze, metrouri) un abonament în valoare lunară de 9 euro.

Acest abonament a fost în vigoare pe durata verii, în lunile iunie, iulie şi august, iar decizia de a-l implementa a venit pe fondul încercării statului german de a economisi combustibil şi a urgenta decarbonizarea.

Au început să vină și primele rezultate ale acestui experiment. Potrivit datelor Asociației Germane a Companiilor de Transport (Association of German Transport Companies), a Deutshe Bahn și a companiilor de cercetare de piață Forsa și RC Research, citate de Clean Tehnica, un număr total de 52 de milioane de bilete au fost vândute în cele 3 luni, 20% dintre ele către persoane care, în mod normal, nu folosesc transportul în comun.

Astfel, numai cei 20% dintre călătorii care au ales să folosească mijloacele de transport în comun incluse în acel abonament de 9 euro, în locul mașinilor personale, au ajutat la reducerea emisiilor de carbon din atmosferă cu 1,8 milioane de tone. Adică cantitatea de emisii care ar fi creată de încălzirea a 350.000 de apartamente din Germania.

Potrivit agenției federale a mediului din Germania, costul problemelor de mediu care apar în urma ajungerii în atmosferă a unei tone de CO2 este de circa 180 de euro, ceea ce duce costul total redus al celor aproape 2 tone de emisii salvate la 324 de milioane de euro.