ESG Today scrie că Leapfrogging Partnership este o inițiativă lansată de către Drive Electric Campaign, un proiect demarat în 2021 și aparținând Climateworks Foundation care se concentrează asupra electrificării vehiculelor până în anul 2050.

Leapfrogging Partnership se concentrează pe facilitarea accesului la vehicule pe baterii în piețe precum Asia de Sud-Est, Africa și America Latină, acolo unde accesul la vehiculele cu emisii reduse este limitat, din cauza puterii limitate de cumpărare.

Directorul de Programe din cadrul Drive Electric, Rebecca Fisher, a declarat că „mare parte din creșterea estimată a cererii pentru vehicule electrice ar putea veni din partea țărilor emergente până în 2050, iar următorii ani reprezintă o oportunitate pentru aceste state de a trece de la mașini cu motoare cu ardere internă la alternative prietenoase cu planeta. Noua inițiativă este inspirată de viitorul în care vehiculele deținute de o familie, fie că sunt pe două sau patru roți, sunt electrice și alimentate de energie regenerabilă produsă intern.”

Fundația IKEA s-a angajat în 2021 să cheltuiască un miliard de euro în decursul a cinci ani pentru a ajuta statele în curs de dezvoltare să aibă acces la alternative de alimentare cu emisii scăzute de carbon.

Edgar van de Brug, Head of the Real Economy Portfolio în cadrul IKEA Foundation, a declarat că „electrificarea globală accelerată a transportului rutier reprezintă o oportunitate importantă de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, oferind beneficii sociale și de sănătate pentru cetățenii unei comunități. Acest parteneriat se concentrează pe colaborarea dintre reprezentanților mediului privat și public pentru a îmbunătăți politicile de electrificare și pentru a schimba modul de operare de la „business as usual”, la metode sustenabile.”