Investiția va crea 4.000 de locuri de muncă și va crește semnificativ capacitatea G.M. de a construi vehicule electrice în Statele Unite, a precizat compania, potrivit New York Times.

G.M. are fabrici de baterii în construcție în Ohio și Tennessee și a retehnologizat o fabrică din Detroit, unde a început recent să producă un camion Hummer electric. De asemenea, intenționează să producă vehicule electrice la o fabrică din Ontario și la o alta din Mexic. Noua fabrică de baterii G.M. din Michigan, ca și celelalte fabrici de baterii ale G.M., va fi un joint-venture între producătorul auto și LG Electric. Aceasta va fi construită pe locul unei uzine existente din Lansing, la un cost de 2,6 miliarde de dolari care va fi împărțit între G.M. și LG.

Cei de la General Motors au declarat că firma își propune să renunțe treptat la producția de vehicule pe benzină până în 2035, dar până în prezent, Ford este înaintea G.M. în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice. Ford vinde un S.U.V. electric, Mustang Mach E, de mai bine de un an și a înregistrat peste 200.000 de rezervări pentru F-150 Lightning electric.

Acest plan de investiții din partea unui producător auto este cel mai recent din această industrie pentru a accelera producția de vehicule electrice. În decembrie, Toyota a declarat că intenționează să construiască o fabrică de baterii în Carolina de Nord, care ar urma să angajeze 1.750 de persoane.

Ford Motor a revizuit deja o uzină din Dearborn, Michigan, și urmează să înceapă să producă o versiune electrică a pickup-ului său F-150 în această primăvară. Ford intenționează, de asemenea, să cheltuiască 11,4 miliarde de dolari pentru a construi două fabrici de baterii în Kentucky și o a treia fabrică de baterii și o fabrică de camioane electrice în Tennessee.