Fructele sunt o clasă de alimente care pot fi consumate ca atare sau pot fi transformate în sucuri sau alte produse prin procesare.

Companiile precum Fooditive încearcă să utilizeze fructele care nu sunt suficient de aspectuoase pentru a fi vândute sau cele care din care nu se fac sucuri, și le folosesc pentru a face îndulcitori.

Fooditive este o companie din Olanda, specializată în dezvoltarea alternativelor pe bază de plante a anumitor produse, precum îndulcitorii.

Am stat de vorbă cu Moayad Abushokhedim, antreprenorul care a venit cu ideea din spatele business-ului Fooditive, pentru a afla mai multe despre realizările, provocările și planurile companiei.

Cum vrea Fooditive să revoluționeze industria alimentară

Fooditive a fost fondată în Olanda în anul 2018 de către Moayad Abushokhedim, un cercetător alimentar iordanian, care a vrut să ofere alternative pe bază de plante la îndulcitori care să păstreze gustul și proprietățile zahărului.

El a reușit să dezvolte un astfel de produs după ce a studiat Științele Alimentare, specializându-se în fermentarea alimentelor.

Pentru a putea crea îndulcitorul benefic pentru oameni și planetă și care păstrează calitățile zahărului, echipa din spatele proiectului a avut nevoie de 11 ani pentru a-și perfecționa produsul.

Compania a lansat acest produs în Olanda la scurt timp după fondare, aducând pe piață un îndulcitor care se apropie de zahăr atât din punct de vedere al gustului, cât și al proprietăților, fără calorii.

Fooditive, o afacere de 26 milioane de euro

Moayad Abushokhedim ne-a precizat faptul că Fooditive a reușit să strângă banii necesari pentru a pune afacerea pe picioare cu ajutorul platformelor de fundraising.

Compania sprijinită de Rabobank, a ajuns la o valoare pe piață de 26 de milioane de euro la sfârșitul anului 2021, cu ajutorul strângerii de fonduri.

În acest moment, echipa strânge fonduri pentru a-și înregistra îndulcitorul ca Novel Food și pentru a se extinde pe noi piețe.

Nevoia unui nou tip de îndulcitor

Am vrut să aflăm de ce echipa a vrut să intre pe piață cu o alternativă pe bază de plante la zahăr și am aflat că au vrut să ofere o versiune mai sănătoasă care să nu poată fi deosebită de zahărul tradițional.

Moayad Abushokhedim ne-a spus că „zahărul poate cauza o varietate de produse de sănătate, iar mulți clienți caută produse alimentare cu etichete curate. În timp ce dezvoltam îndulcitorul, am vrut să creăm un ingredient care să înlocuiască cu succes zahărul în alimente și băuturi atât ca și gust, cât și ca funcționalitate.”

În acest mod, compania speră ca producătorii de dulciuri nu vor mai folosi zahărul pentru produsele lor și că îl vor înlocui cu noul îndulcitor pe bază de plante.

sursă foto: pagina Facebook Fooditive

Cum se diferențiază de alți îndulcitori

Cum pe piață se găsesc deja alternative la zahăr, echipa de la Fooditive a trebuit să găsească o soluție inovatoare pentru a le înlocui și care să fie suficient de bună pentru a fi folosită la o varietate de produse.

Moayad Abushokhedim ne-a explicat faptul că „după o cercetare amănunțită a pieței, am observat că industria alimentară avea nevoie de ingrediente sănătoase și funcționale. Există destui îndulcitori pe piață, dar produsul nostru este unic prin însăși natura lui. Imită zahărul perfect la gust și este potrivit pentru a fi folosit la multe produse, de la băuturi, până la dulciuri artizanale, ciocolată și chiar produse sărate.”

Asta înseamnă că produsul companiei poate fi folosit la numeroase produse, inclusiv chipsuri de cartofi sau arome pentru biscuiți.

De la clienți de business la consumatori individuali

În prezent, Fooditive lucrează cu mai multe companii alimentare din Uniunea Europeană pentru a implementa îndulcitorul în produsele acestora.

Cu toate acestea, compania plănuiește să intre anul acesta și pe piața business-to-consumer cu alternativa lor pe bază de plante la lapte, numită GoPeasy.

”Vindem ingrediente naturale, pe bază de plante către o multitudine de afaceri, mari și mici, din industria alimentară. Ciocolată și cofetărie, snacks-uri, băuturi, înghețată și produse lactate sunt doar câteva dintre produse. Cu toate acestea, vom intra și pe piața business-to-consumer cu alternativa noastră pe bază de plante la lapte, GoPeasy. Vrem să lansăm acest produs în Olanda în 2022. Va fi disponibil în trei arome: Natural, Dark Velvet (ciocolată și cireșe) și LemonBerry (căpșuni și lămâie)”, adaugă Moayad Abushokhedim.

De asemenea, compania olandeză se concentrează pe colaborarea cu diverși parteneri pentru a servi clienții din Europa, însă planurile de viitor prevăd extinderea la nivel global a business-ului.

Provocările unei companii din industria alimentară

Potrivit Fooditive, cea mai mare provocare este să obțină aprobarea de la Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA), dat fiind faptul că produsul lor este unul nou, dar echipa este sigură că efortul va merita, întrucât sunt încrezători în valoarea produsului lor.

Compania lucrează cu un partener olandez pentru a scala producția pentru a onora cererea și are deja o rețea de companii cu care va lucra odată ce producția va începe.

Reutilizarea fructelor din fluxuri secundare

Echipa de la Fooditive primește materia primă, adică fructele, de la supermarket-uri și fermieri, pentru a preveni formarea de deșeuri alimentare din fluxurile secundare de fructe și resturile de fructe.

Astfel, echipa susține că valorifică ”fluxurile secundare din industria alimentară pentru a-i ajuta să devină mai sustenabili și să genereze profit din deșeuri.”

Planuri pentru creștere

Principalul obiectiv al Fooditive pentru restul anului este obținerea aprobării Novel Food de la EFSA pentru noul îndulcitor care, cred reprezentanții, va necesita mult timp și efort.

Compania vrea ca până la sfârșitul anului să lanseze băutura pe bază de plante, GoPeasy, pentru a intra pe piața business-to-consumer.

Sursă foto: pagina Facebook Fooditive