Cele două feriboturi nepoluante cu o lungime de 87 de metri vor fi construite de compania Astilleros Armon și vor transporta până la 800 de pasageri și 225 de mașini fiecare la viteze de cel mult 26 de noduri. Patru motoare electrice cu o putere totală de 16MW vor asigura funcționarea ambarcațiunilor, însă pentru situații de urgență pot fi folosite și două motoare cu ardere internă.
Prima conexiune fără emisii între Europa și Africa
Fiecare feribot va avea un sistem de baterii de 11.500kWh care va asigura suficientă autonomie pentru cei 29 de kilometri. Baleària va oferi servicii de transport între cele două orașe-port pentru următorii 15 ani, potrivit reprezentanților companiei.
Adolfo Utor, Președintele și Ownerul Baleària a declarat că „acesta este un proiect public-privat foarte avansat din punct de vedere tehnologic care ne va permite pentru prima dată să operăm această rută în mod complet electric, deci fără emisii.”
Odată funcționale, feriboturile vor fi încărcate în fiecare dintre cele două porturi în pauzele de o oră pe care le vor face pentru debarcare și îmbarcare, iar sistemele de încărcare vor fi alimentate de baterii de 5MW, respectiv 8MW putere. Potrivit reprezentanților companiei, încărcarea completă ar putea dura doar 40 de minute folosind aceste stații rapide.
Investiții ample pentru infrastructura de încărcare
Pentru a sprijini dezvoltarea infrastructurii necesare operării celor două feriboturi, vor fi realizate și investiții în valoare de 62 de milioane de euro, iar în total, capacitatea bateriilor instalate în feriboturi, respectiv în cele două porturi, va însuma 39MWh, echivalentul a 765 de mașini electrice.
Marocul este în prezent în proces de transformare la nivel de transport electrificat. În 2024, compania specializată în producția de BTR a anunțat planurile pentru producția anozilor de baterii în țară, iar guvernul marocan a anunțat propriile planuri de a instala 2.500 de puncte de încărcare până în 2026.
Sursă foto: Balearia
Comentezi?