Electrive a declarat că prin acest proiect, Siemens vrea să înlocuiască toate locomotivele diesel din Danemarca cu trenuri pe baterii Mireo Plus B, iar primele astfel de mijloace de transport feroviar vor fi livrate în Midtjyske Jernbaner.

Trenurile cu două vagoane vor fi livrate până în 2024, a anunțat Siemens Mobility.

Trenurile Mireo Plus B sunt o variantă pe baterii a trenurilor Mireo, iar aceste unități sunt hibrid, însemnând că ele pot rula cu ajutorul liniilor electrificate și chiar și pe sectoarele unde acestea nu există, sectoare pe care puteau circula doar trenurile diesel.

Noile trenuri pe bază de baterii vor putea acomoda 120 de pasageri așezați și vor atinge o viteză de până la 140 km/h.

Autonomia va fi de 80 de km, iar bateriile vor fi reîncărcate fie prin intermediul liniei de tensiune de 25 de kilovolți (kV), fie prin frânare regenerativă.

Martha Virst, CEO al companiei de căi ferate Midtjyske Jernbaner Drift, a declarat că aceste trenuri sunt „un pas crucial pentru transformarea verde a transportului nostru, dar totodată și un pas important către transportul danez cu ajutorul trenurilor neutre din punct de vedere al emisiilor.”

Albercht Neumann, CEO al Rolling Stock, filială a Siemens Mobility, a adăugat faptul că „prin achiziția trenurilor Mireo Plus B, Midtjyske Jernbaner înlocuiește trenurile diesel cu variante nepoluante de ultimă generație. Această soluție de mobilitate sustenabilă și prietenoasă cu mediul reprezintă o contribuție importantă pentru regiune.”

Acesta este primul efort al Danemarcei de a investi în trenuri pe baterii, iar de asemenea, prima comandă din afara Germaniei pentru trenurile Mireo Plus B ale Siemens Mobility, lucru ce indică faptul că tot mai multe țări își doresc să adopte noua tehnologie pentru un sistem de transport public mai sustenabil.