Potrivit Fast Company, din anul 2019, atunci când majoritatea stațiilor pentru încărcarea mașinilor electrice erau modele Tesla, țara a făcut pași mari în direcția implementării unei soluții de încărcare pentru toate celelalte branduri de mașini cu baterii.

Magnus Korpås, profesor la Universitatea Norvegiană de Știință și Tehnologie, a declarat că „în Norvegia, suntem foarte obișnuiți cu mașinile electrice. Acestea sunt mașinile comune acum. Dacă îți cumperi un alt model, te abați de la standard.”

Unul dintre motivele pentru care s-a întâmplat acest lucru îl reprezintă eforturile țării de a promova vehiculele curate, care au început acum aproximativ trei decenii. Fiecare lucru a fost important la vremea respectivă, de la subvenții, la reglementări și cel mai important, infrastructura.

Acest lucru a dus la adopția în masă a mașinilor electrice în Norvegia, unde 80% dintre mașinile noi înmatriculate sunt modele pe baterii.

În SUA, de exemplu, mai puțin de 5% dintre mașinile noi vândute sunt electrice, iar unul dintre motive este infrastructura încă problematică.

În vreme ce Tesla domină segmentul de stații de încărcare în SUA, cu aproximativ 163.000 de superchargere instalate la nivel național, până de curând acestea nu funcționau decât cu modelele de mașini ale companiei.

Mercedes-Benz și Volkswagen sunt doi producători germani care vor să extindă infrastructura de încărcare a țării respective, cu 2.500 de stații de încărcare rapidă până în 2027, respectiv 10.000 până în 2025.

O altă explicație pentru popularitatea mașinilor electrice în Norvegia este faptul că guvernul s-a implicat să ușureze experiența de utilizare a șoferilor și acasă, deoarece 82% dintre posesorii de mașini electrice ai țării își încarcă mașinile la domiciliu.

Una dintre problemele cu care se confruntă posesorii de mașini electrice, chiar și cei din Norvegia, este aceea că au apărut tot mai multe companii care oferă soluții proprii de încărcare, iar acestea vin la pachet cu aplicații separate pentru localizarea și plata la stații.

Un astfel de sistem decentralizat poate provoca destul de multă frustrare atunci când te grăbești sau nu ai cum să cauți pe fiecare aplicație cea mai apropiată stație de încărcare.

Experții spun că în viitor, acest lucru poate fi rezolvat printr-o reglementare care să implice dezvoltarea unui sistem în care toate companiile ce oferă soluții pentru încărcarea mașinilor electrice își pot afișa stațiile pe o singură hartă comună și să folosească o singură aplicație pentru plată.