O astfel de companie despre care am scris anul trecut este Jaunt Motors, care face acest lucru cu ajutorul firmei britanice specializată în mașini electrice Zero EV.

Co-fondatorul Jaunt Motors, Dave Budge, ne-a împărtășit faptul că cele două companii au devenit una singură, anume Fellten, care în galeză înseamnă „fulger”.

Noua companie va folosi cunoștințele designerilor și inginerilor pentru a ajuta mai mulți oameni să își convertească mașinile pe combustibili fosili în vehicule electrice.

Fellten își va desfășura activitatea în Australia, SUA și Marea Britanie, înainte de a se extinde spre noi piețe, ajutând oamenii să-și electrifice vechile modele Land Rover Defender sau Porsche 911, printre alte mașini.

Mașinile electrice nu sunt un trend comun peste tot în lume

Unul dintre lucrurile pe care Dave ni le-a comunicat este faptul că mașinile electrice nu sunt adoptate la scară largă peste tot în lume sau cel puțin nu sunt la fel de populare peste tot.

„Este încă o industrie emergentă, mașinile electrice în Australia mai ales, nu au fost la fel de populare aici de la început, precum în alte părți ale lumii. Astfel, am văzut o oportunitate din punctul ăsta de vedere și am încercat să facem tot ce ne-a stat în putere pentru a schimba acest lucru.”

În loc să încerce să dezvolte un model nou de mașină electrică de la zero și să concureze cu companiile existente, precum Tesla, spre exemplu, Jaunt Motors a decis că este o idee mai bună să modernizeze vechile mașini 4X4 pe care oamenii le foloseau și să le treacă pe baterii.

Până la urmă, aceste modele s-au dovedit a fi suficient de fiabile de-a lungul timpului și ar fi beneficiat de un motor electric și un set de baterii care să le facă viabile și pentru viitor.

„Australia are mai multe mașini cu tracțiune integrală pe cap de locuitor decât orice altă țară din lume, deci din 15 cele mai bine vândute mașini din țară, probabil că 12 sunt camionete sau SUV-uri, deci putem spune că avem o obsesie cu aceste modele”, a explicat Dave.

Tot el susține că unii oameni chiar au nevoie de aceste mașini 4X4 pentru a putea parcurge traseele de zi cu zi, deci modernizarea lor cu baterii ar fi fost o oportunitate de business de neratat.

Primele conversii făcute de Jaunt Motors

Compania a început să funcționeze acum trei-patru ani cu ideea de a concepe sisteme care pot fi folosite la început pentru transformarea modelelor vechi de Land Rover Defender în vehicule electrice.

Motivul, spune co-fondatorul companiei, a fost acela că „este o oarecare nostalgie peste tot în lume, deoarece atunci când te gândești la Land Rover, când te gândești la un safari în Africa sau la o călătorie în deșerturile din Australia, acesta este modelul care îți vine în minte.”

Astfel, combinând design-ul vechi al unei mașini gândite pentru transportul pe teren accidentat cu noile tehnologii ale mașinilor electrice, oamenii pot avea parte de o experiență mai sigură, iar în același timp, poluarea este redusă la minimum.

De asemenea, mulțumită faptului că modelul Defender al celor de la Land Rover a fost relativ neschimbat decenii la rând, acest lucru a ajutat când a venit vorba de dezvoltarea unui sistem care să se potrivească la mai mult de o singură generație.

Jaunt Motors a început să colaboreze cu Zero EV întrucât compania britanică deja dezvoltase astfel de sisteme pentru electrificarea mașinilor cu motoare clasice.

Dar deoarece piața din Marea Britanie deja începuse să adopte mașini electrice noi în număr destul de mare, oficialii au decis că oportunitatea se afla în modelul business-to-business, adică să ofere altor start-up-uri cunoștințele și uneltele necesare pentru conversie.

Viziunea similară și colaborarea tot mai strânsă dintre cele două companii a crescut interesul co-fondării unei noi entități, anume Fellten.

Provocările unei companii specializate în conversia mașinilor tradiționale

Una dintre provocările principale ale unei astfel de companii, conform lui Dave Budge, a fost proiectarea unui sistem care să permită instalarea tuturor componentelor necesare mașinilor electrice moderne într-un șasiu care nu a fost gândit pentru acomodarea lor.

„Pe de-o parte, motorul electric este foarte mic, deci încape foarte ușor în compartiment, dar după trebuie să faci loc și bateriilor, iar acolo se află, de fapt, provocarea cea mai mare, să ai o baterie suficient de mare care să ofere autonomia pe care oamenii și-o doresc într-un vehicul care nu a fost gândit să aibă baterii de la început”, ne-a comunicat co-fondatorul.

De asemenea, alte provocări importante ale conversiei sunt și faptul că inginerii Jaunt Motors au trebuit să se asigure că mașina îndeplinește cerințele de siguranță și de reglementare la nivel mondial.

În ce privește furnizarea componentelor necesare acestui proces, Dave susține că bateriile sunt furnizare de către principalii jucători din industrie, care se află în mare parte în Europa și China, în vreme ce motoarele electrice sunt proiectate de către Jaunt Motors, în prezent Fellten.

Compania își proiectează singură și plăcile de circuite și soluțiile software pentru alte părți din mașinile electrice, iar restul de componente necesare sunt obținute de la varii furnizori de pe glob.

Prețul convertirii unei mașini tradiționale într-un vehicul electric

Deși electrificarea majorității modelelor de mașini tradiționale este posibilă din punct de vedere tehnic, costul unei astfel de operațiuni poate fi și el o provocare.

Potrivit lui Dave Budge, pentru a transforma un model vechi de Land Rover sau Porsche într-o mașină pe baterii, clienții trebuie să plătească aproximativ 70.000 de dolari americani, pentru toate tehnologiile aferente și instalația de aer condiționat.

Deși această sumă poate părea foarte mare, este important să ținem cont de toate implicările unei astfel de conversii.

Mașina ar putea avea nevoie și de restaurări ale anumitor părți sau componente, iar unii oameni și-ar putea dori să o revopsească sau chiar să îmbunătățească interiorul, care contribuie în final la durata operațiunii de conversie și chiar la prețul final.

Unul dintre motivele pentru care unii oameni și-ar putea dori să-și transforme vechea mașină într-un model electric în loc să cumpere o astfel de mașină din fabrică este valoarea sentimentală a vehiculului actual. Totodată, unii pasionați și-ar putea dori ca mașina lor să fie diferită de toate modelele Tesla sau Volkswagen ID, spune Dave.

În plus, piața de conversie auto este destul de mică și de nișată comparativ cu cea a cumpărătorilor de modele noi electrice.

De obicei, oamenii care vor să-și convertească mașina pe care o au deja acasă au nevoi specifice de la un vehicul, iar modelele electrice noi pe care le pot cumpăra nu le pot satisface, însă Land Rover-ul Defender clar poate.

Obiectivele Fellten pentru anul acesta

Din moment ce Jaunt Motors și Zero EV au devenit de curând Fellten, unul dintre obiectivele companiei, conform lui Dave, este să promoveze conversia mașinilor tradiționale în vehicule electrice și beneficiile acestui proces.

În ce privește afacerile locale, co-fondatorul Jaunt Motors vrea să extindă capacitatea de producție în Australia, iar pentru a face acest lucru, echipa se va muta într-un atelier mai mare.

„Ne vom muta într-o fabrică nouă, vom crește de la un atelier mic la o unitate de fabricare și asamblare mai mare”, ne-a comunicat acesta.

Asta poate însemna că echipa ar putea livra câteva zeci de vehicule modernizate către clienți până la finalul anului.

De asemenea, despre operațiunile de la nivel global, Dave speră ca nou-fondata companie Fellten să poată electrifica 150-200 de vehicule anul acesta la centrele din America de Nord sau Europa.