ESG Today scrie că experții de la IBM Institute for Business Value (IBV) au analizat rezultatele unor chestionare la care au răspuns 20.000 de consumatori cu privire la responsabilitatea de mediu și cea socială. În plus, 2.500 de executivi aparținând de 22 de industrii din 34 de țări au fost chestionați în legătură cu strategiile lor ESG și posibilele beneficii pe care le-ar avea implementarea lor.

Astfel, 76% dintre respondenții din mediul business susțin că strategiile ESG sunt o prioritate de top pentru companiile lor, în vreme ce 72% dintre ei văd eforturile ESG ca pe un mod de a atrage și păstra clienți, iar 45% dintre ei speră ca inițiativele ESG să aducă mai mult profit.

Executivii companiilor care au implementat cu succes eforturile ESG în toate activitățile lor au declarat că inițiativele ESG aduc beneficii mari în ce privește construirea unei relații bune cu clienții lor (cu 70% mai mult decât companiile care nu sunt focusate pe indicii ESG), managementul situațiilor de risc (90%), dar și în ce privește accesarea de investiții (85%).

Acest lucru coincide cu chestionarele trimise către consumatori, unde 68% dintre respondenți susțin că responsabilitatea de mediu este foarte sau chiar extrem de importantă pentru ei, în vreme ce 65% dintre aceștia pun preț și pe responsabilitatea socială.

Asta se aplică și la locurile de muncă, întrucât 70% dintre oamenii chestionați susțin că ar fi mai atrași de un job în cadrul unei companii pentru care responsabilitatea de mediu și cea socială reprezintă o prioritate, iar 40% ar accepta și un salariu mai mic în cadrul unei astfel de instituții. În plus, peste 50% dintre respondenți au declarat că au cheltuit mai mult pe produse care aduc beneficii mediului sau sferei sociale în ultimul an.

„Determinarea clienților de a contribui la sustenabilitatea de mediu și cea socială s-a intensificat, iar aceștia au început să voteze cu portofelele”, a declarat Jonathan Wright, Global Managing Partner pentru servicii de sustenabilitate și transformare globală de business la IBM Consulting.