Deși Nio este un producător chinez de mașini electrice, cercetarea și implementarea sistemului va avea loc prima dată în Europa, urmând ca abia ulterior să se extindă și în estul Asiei. Electrive scrie că cele două companii vor folosi un software dezvoltat de Monolith, numit Monolith Anomaly Detector AI, iar rezultatele vor fi comparate cu cele practice, pentru o mai bună analiză.

Totodată, prin automatizarea expertizării bateriilor, posibilele anomalii vor fi detectate și rezolvate mai repede. Oficialii Monolith spun că „tehnologia de schimb pentru baterii a celor de la Nio prezintă o nouă oportunitate pentru a descoperi noi informații legate de utilizarea obișnuită a bateriilor.”

Performanța, durabilitatea și starea bateriei vor fi testate de fiecare dată când aceasta trece prin procesul de schimb la stațiile respective, asigurând o monitorizare continuă.

Richard Ahlfeld, CEO și Fondator al Monolith, a declarat că „algoritmii de învățare ai Monolith permit detectarea automată a problemelor ce pot apărea la bateriile mașinilor electrice, cum ar fi descărcări spontane sau șocuri termice.”

Testele vor începe curând în Europa, în timp ce Monolith așteaptă aprobarea și din partea autorităților chineze pentru implementarea soluției. Compania colaborează deja cu mai mulți producători importanți de vehicule pe baterii din lume, printre care BMW și Mercedes-Benz.