Conform Electrive, Jaguar Land Rover (JLR) va testa aceste baterii pentru a determina dacă ele pot fi folosite pentru producția viitoarelor modele electrice, întrucât compania vrea să colaboreze cu „unul dintre cei mai mari producători de piese.”

Altilium folosește un proces proprietar de recuperare a bateriilor, numit „EcoCathode”, prin care sunt reprocesate bateriile uzate, dar și cele care nu mai pot fi folosite pentru stocarea energiei, pentru a produce baterii sustenabile și durabile în Marea Britanie.

Dr. Christian Marston, COO-ul Altilium, a declarat că „dacă reușim să demonstrăm că bateriile produse din materiale recuperate pot îndeplini standardele riguroase pentru industria auto, nu doar că vom reduce impactul pe care industria îl are asupra mediului, dar vom contribui la eforturile Marii Britanii de a de a-și forma un lanț valoric mai sustenabil și mai rezilient pentru mobilitatea electrică.”

În prezent, Altilium își construiește prima micro-fabrică pentru reciclare comercială în Plymouth, sud-estul Angliei, iar oficialii companiei au anunțat planuri pentru ridicarea unei alte unități de reciclare mai mari în Teesside. Acea fabrică ar putea livra până la 20% din cererea de catod a Marii Britanii până în 2030.

Experții din cadrul Benchmark Mineral Intelligence spun că în prezent, mare parte din capacitatea planetei de reciclare a bateriilor se află în Asia de Sud-Est, mai exact în China, astfel că restul continentelor au rămas în urmă în ce privește reziliența din sectorul energiei curate. Companiile precum Altilium Metals pot contribui la reciclarea bateriilor la nivel regional, de care continentele precum Europa au atât de mare nevoie.