Electrive scrie că cele două companii vor colabora prin două dintre filialele pe care le dețin, respectiv Airbus UpNext și Toshiba Energy Systems & Solutions Corporation. Prin acest efort de dezvoltare, cele două companii se vor asigura că hidrogenul poate ajunge la motoare fără probleme, chiar și la temperaturi foarte scăzute. Acest lucru poate fi realizat prin utilizarea hidrogenului lichid, stocat la temperaturi de aproximativ -253 de grade Celsius, care poate funcționa și drept combustibil, dar și ca agent de răcire pentru ansamblul motor.

„Prin această colaborare, scopul este de a dezvolta o tehnologie care să ne permită să venim pe piață cu noi design-uri, în special pentru viitoarele aeronave de la Airbus pe hidrogen”, a declarat Grzegorz Ombach, Airbus Senior Vice President și Head of Disruptive R&T.

Oficialii Airbus au declarat că producătorul de aeronave și-a dorit să realizeze primele teste cu motoare electrice superconductoare de zece ani și a produs chiar și un model de teste. Toshiba a lucrat de asemenea la proiectarea și dezvoltarea unui astfel de motor încă de acum 50 de ani, motiv pentru care cele două companii lucrează acum pentru dezvoltarea unui grup propulsor de 2 MW pentru viitoarele aeronave.