Potrivit Inside EVs, sistemul MCS a fost în stadiu de dezvoltare timp de aproximativ patru ani și poate livra până la 3.75 MW de electricitate. Prototipul funcțional a fost testat pe un camion electric Scania, care s-a încărcat cu o viteză de peste 1 MW.

Oficialii CharIN au declarat că sistemul este bazat pe „cerințe aliniate la nivel global și specificații tehnice care să poată fi adoptate la nivel internațional”, ceea ce face acest sistem potrivit pentru vehicule de mare tonaj și industrii care au nevoie de o cantitate mare de energie electrică.

Sursă foto: CharIN

Camionul Tesla ar putea beneficia de pe urma acestui sistem atunci când va fi lansat, în vreme ce mașinile Tesla și alte vehicule electrice se vor putea încărca la stațiile ce vor suporta acest standard la o viteză de până la 1 MW.

Publicarea standardului final MCS ar trebui să aibă loc în 2024, iar începând cu finalul acestui an, utilizatorii CharIN vor putea prezenta modul de implementare al standardului MCS pe propriile produse.

MCS ar trebui să reprezinte și „un acord comun asupra locului în care va fi implementat conectorul MCS pe camioane la nivel global”, ceea ce ar trebui să însemne că toți producătorii MCS vor instala portul de încărcare pe stânga, în partea din față, pentru a simplifica aspectul infrastructurii stațiilor.