Sistemul folosește robotică, software și automatizare pentru a realiza această sarcină și ar putea ajuta la reducerea deșeurilor provenite de la baterii, scrie AZO Cleantech.

Acestea pot fi reîntrebuințate în lucruri precum sisteme de stocare a energiei sau dezasamblate la nivel profesional dacă și-au atins durata maximă de exploatare.

Patru organizații diferite au colaborat în acest proiect, una dintre ele fiind Aceleron, compania care a proiectat și construit bateriile ce pot fi dezasamblate pentru reparații și îmbunătățiri, ceea ce le face singurele celule din lume cu aceste proprietăți.

Această tehnologie nu înseamnă doar reducerea de deșeuri provenite de la bateriile uzate, ci și faptul că fiecare celulă poate avea un ciclu de viață teoretic infinit.

Innvotek Ltd, companie specializată în automatizare pentru inspecție, furnizorul de echipamente și expertiză MEV și Brunel Innovation Center, furnizor de cercetări academice au fost celelalte trei entități care au luat parte la acest proiect.

Carlton Cummins, CTO-ul și co-fondatorul Aceleron, a declarat că „în medie, o mașină electrică are nevoie de 3.000 de celule de baterii pentru a funcționa. Când bateriile ajung la finalul duratei de exploatare, estimăm că cel puțin jumătate dintre ele au un grad de sănătate de peste 80%.”

Michael Corsar, CTO la Innvotek, adaugă faptul că „deși reciclarea bateriilor păstrează o parte din materiale, acest proces nu este neapărat unul prietenos cu mediul.”

„Așadar, prin utilizarea calificării noastre în automatizare pentru a dezvolta un produs care are capacitatea de a reduce deșeurile provenite de la baterii este un lucru de care suntem mândri”, a concluzionat el.

Cele patru organizații caută acum să obțină finanțare suplimentară, care ar trebui să îi ajute să găsească noi tehnologii care să le permită să extindă durata de exploatare a bateriilor.