Fast Company scrie că cele patru tone de deșeuri din plastic care ajung zilnic pe plajele din Costa Rica sunt colectate și reutilizate de către o companie numită Bionic, care le utilizează pentru producția de materiale Gore-Tex. Patagonia va folosi acest material ca izolator de căldură pentru noua sa geacă, numită Stormshadow Parka.

Cu un preț de 899 de dolari, această jachetă folosește plasticul reciclat pentru 50% din fibre și este cea mai călduroasă piesă vestimentară a companiei americane, care o produce fără a folosi „chimicale permanente” pentru exteriorul rezistent la apă.

În trecut, experții credeau că fibrele reciclate nu sunt la fel de performante precum cele produse din materiale virgine, însă acest lucru s-a schimbat, iar inginerii Patagonia sunt de părere că materialele textile produse din deșeuri marine pot fi la fel de bune pentru producția de haine premium.

Mark Little, director de produs pentru haine bărbătești la Patagonia, care a lucrat la dezvoltarea noului model de parka timp de doi ani, susține că durabilitatea și versatilitatea acesteia ar trebui să țină mulți ani, completând că „dacă îți cumperi această geacă, nu vrem să te mai vedem în magazine încă zece ani. Suntem determinați să creăm piese vestimentare care să reziste atât din punct de vedere al durabilității, cât și al stilului.”

Patagonia este de părere că protejarea mediului este una dintre prioritățile companiei, iar pentru a se asigura că toți liderii care vor prelua conducerea vor respecta această viziune, compania a creat Patagonia Purpose Trust. Acesta are rolul de a se asigura că toți viitorii executivi vor lua decizii care să fie în beneficiul mediului înconjurător.

Patagonia a devenit unul dintre primele branduri fashion care a folosit plastic reciclat din sticle în anul 2000 pentru producția de textile, însă Mark a explicat că „nu am vrut să ne bazăm doar pe poliester și nailon reciclat. Pentru a inova, ne-am propus să utilizăm plasticul din oceane.”

Pentru a face acest lucru, Patagonia a început să colaboreze cu Bionic, o companie fondată în 2009. Bionic angajează localnici din America Centrală și Asia, unde plasticul ajunge pe plaje, pentru a îl colecta.

Deșeurile colectate trebuie purificate și procesate pentru a putea fi întrebuințate la producția textilă, conform CEOului Bionic, Tim Cooombs. „Murdăria, ploaia și sarea degradează plasticul. Așadar, avem nevoie de expertiză pentru a putea purifica materialul, astfel încât să putem crea fibre din el care să performeze așa cum ne dorim”, adaugă acesta.

Patagonia are parteneriate atât cu Gore-Tex, cât și cu Bionic, pentru a dezvolta un proces care să permită scalarea industriei de plastic marin în sectorul fashion, astfel încât și alte branduri să poată folosi design-uri mai sustenabile.