The Recursive explică în detaliu ce sunt practicile unui leadership sustenabil și cum se integrează rolul unui lider cu restul companiei.

Rumiana Parusheva, Sustainability manager la Siemens Bulgaria, a explicat că „rolul meu este de a evalua, prezice și atenua în mod obiectiv riscurile și de a face ca acțiunile corporative au un impact pozitiv asupra celor trei elemente, Populația, Planeta și Profiturile, adaptând strategiile globale la condițiile specifice locale.”

Pentru a-și îndeplini obiectivele și rolul în companie, liderii de sustenabilitate trebuie să combine o multitudine de sarcini și funcții.

Într-un fel, managerii de sustenabilitate ar trebui să fie un fel de mediator între interesele de business ale companiei și cerințele de dezvoltare sustenabilă.

Într-un sector dinamic și competitiv, precum cel al tehnologiei, este important ca managerul de sustenabilitate să ajute compania să nu neglijeze interesele stakeholderilor (angajații, clienții, comunitățile etc.) în favoarea intereselor companiei sau vice versa.

Managerii de sustenabilitate trebuie să-și dezvolte abilitatea de a-i inspira pe ceilalți să integreze sustenabilitatea în sarcinile lor zilnice.

Nu în ultimul rând, experții în sustenabilitate trebuie să fie o sursă importantă în ce privește informațiile legate de sustenabilitate, sfaturi și instrucțiuni pentru întreaga corporație.

Anul trecut, Siemens a lansat conceptul de sustenabilitate al companiei, numit DEGREE, care evidențiază ariile de acțiune și inițativă ale companiei.

Ioannis Sideris de la Thrace Group a declarat că, pentru el, „scopul unui Chief Sustainability Officer trebuie să se afle într-o relație de coexistență cu țelurile organizației. În grupul nostru, avem o politică de mediu, cu un focus special pe reciclare, management responsabil al deșeurilor, reducerea consumului de energie electrică și reducerea continuă a emisiei gazelor cu efect de seră.”

El a explicat că „scopul Strategiei Sustenabile a Plastics Thrace Group este de a crea valoare pentru societate și pentru mediu. Prioritatea noastră este să oferim produse sustenabile în contextul economiei circulare și să planificăm acțiuni care vor contribui la reducerea amprentei asupra mediului.”

Sideris a menționat faptul că Thrace Group își stabilește ținte și obiective în baza a doi factori principali, anume schimbările climatice și economia circulară.

Pentru el, este important ca toți membrii unei companii și colaboratorii acesteia să înțeleagă ce este sustenabilitatea și de ce este importantă, inclusiv executivii, angajații, furnizorii și clienții.

Acestea se numără printre calitățile pe care ar trebui să le aibă toți liderii de sustenabilitate pentru a asigura succesul companiilor în care activează, în vreme ce se asigură că sunt respectate și nevoile climatice și ale mediului înconjurător.