Cauciucurile etichetate prin unde radio au mai multe beneficii, câteva dintre acestea fiind o mai bună transparență cu privire la producție și aprovizionare, dar și un control mai bun asupra materialelor utilizate.

Potrivit CleanTehnica, Bridgestone dorește să folosească anvelope etichetate pentru camioane și autobuze în combinație cu o soluție de tip cloud pentru a maximiza durata de operare a pneurilor.

La început, compania japoneză va implementa cauciucurile etichetate cu RFID în Europa și SUA pentru companiile de logistică ce operează flote mari de vehicule.

Pentru a se asigura că poate onora cererea, oficialii Bridgestone au anunțat că firma va adăuga noi linii de producție în toată Asia începând cu 2024.

Planul este ca în 2030, toate vehiculele comerciale din Europa, Japonia și SUA să folosească anvelope etichetate prin unde radio.

Aceștia au precizat faptul că și autoturismele vor putea folosi acest tip de anvelope în viitor.

Una dintre funcțiile acestui sistem este posibilitatea utilizatorilor de a regla presiunea în fiecare pneu pentru a crește eficiența energetică a vehiculului.

Totodată, operatorii flotelor vor putea trimite la timp anvelopele pentru reșapare, astfel încât să le extindă durata de operare.

Un cauciuc al unui autoturism poate avea o amprentă de carbon de 285 de kilograme, în vreme ce anvelopa unui camion are o amprentă de 2.481 kilograme.

Mentenanța corespunzătoare a anvelopelor are mai multe beneficii, printre care siguranța, însă întreținerea acestora ajută și la reducerea consumului de carburant.