Potrivit Electrive, pentru probele în curs, Bosch folosește un Volkswagen e-Crafter și un MAN eTGE.

Dr. Markus Heyn, membru al consiliului administrativ la Bosch și președinte al diviziei de soluții pentru mobilitate, a declarat că „cele două dube alimentate de hidrogen ne ajută să înțelegem mai bine modul de funcționare al acestui tip de sistem și ne arată că pilele de combustie pot fi potrivite pentru propulsia vehiculelor comerciale ușoare.”

Potrivit oficialilor companiei, „chiar și încărcate, vehiculele pot parcurge 540 de kilometri și sunt realimentate în șase minute.”

Bosch speră că va putea maturiza pilele de combustie suficient astfel încât ele să fie alternative viabile la bateriile cu litiu.

Dr. Uwe Gackstatter, președintele Bosch Powertrain Solutions și responsabilul proiectului, a adăugat că „avem nevoie de cât mai multe date privind condițiile reale de condus pentru a putea îmbunătăți acest sistem în continuare.”

„Industria și politicienii trebuie să coopereze pentru a permite evoluția tehnologiilor cu hidrogen”, a concluzionat el.

Bosch vrea să înceapă curând producția pilelor de combustie pentru camioane și mașini, după ce compania a primit în 2021 o comandă de peste zece miliarde de euro de la mai multe companii din segmentul mobilității electrice.

Sursă foto: Bosch