Euronews.green scrie că bateria dezvoltată de suedezi este ușoară, dar nu sacrifică durabilitatea sa. Cercetătorul Richa Chaudhary, unul dintre reprezentanții echipei care a lucrat la acest proiect, a declarat că „am reușit să creăm o baterie din compozit de fibră de carbon care este la fel de durabil precum aluminiul și cu o densitate energetică ce îi permite să fie folosită la nivel comercial.”

Pentru că această baterie este subțire, dar și durabilă, oamenii de știință spun că aceasta poate fi implementată în dispozitivele portabile care funcționează pe electricitate, în prezent sau în viitor. Astfel, telefoanele pot deveni mai subțiri, mașinile electrice mai ușoare, iar avioanele electrice ar putea fi dezvoltate și produse mai rapid.

„Calculele noastre arată faptul că mașinile electrice ar putea fi conduse cu până la 70% mai mult dacă ar fi dotate cu baterii structurale”, precizează profesorul Leif Asp, cercetător principal în cadrul Chalmers University of Technology.

Tot el menționează că, deși costisitoare pentru sectorul transporturilor, această tehnologie ar putea face cea mai mare diferență în rândul producătorilor de vehicule electrificate.

Prima baterie structurală dezvoltată de către echipa de suedezi a fost prezentată în 2021 și avea o densitate de 24 de wați-oră, doar 20% din capacitatea unei baterii litiu-ion obișnuite, iar noul model atinge 30 Wh/kg.

Profesorul Asp explică faptul că „în ce privește proprietățile multifuncționale ale acesteia, noua baterie este de două ori mai bună decât cea de dinainte și este, de fapt, cea mai bună din lume în acest moment.”

Sursă foto: Chalmers University of Technology