Potrivit Phys.org, adopția la scară largă a vehiculelor electrice a crescut cererea pentru curent electric, din moment ce aceste vehicule funcționează pe baza bateriilor reîncărcabile.

De asemenea, la primele variante ale vehiculelor electrice, bateriile aveau o densitate a energiei mult mai mică față de combustibilii fosili, dar cu timpul a evoluat tehnologia bateriilor și vehiculele electrice au ajuns să aibă o autonomie acceptabilă în comparație cu variantele clasice de vehicule.

Tehnologia bateriilor din prezent nu este totuși ideală pentru mașinile electrice, întrucât bateriile pierd capacitate în timp, au o autonomie mai slabă în condiții extreme de temperatură, iar posibil cel mai mare inconvenient este timpul de încărcare.

Dacă vrei să încarci acasă o mașină electrică, pregătește-te să aștepți chiar o jumătate de zi, pentru că durează aproximativ zece ore să încarci un vehicul electric complet la priza de acasă.

Stațiile rapide de încărcare pot reduce timpul până la 20 sau 40 de minute pentru o încărcare completă, dar tot este o durată considerabilă atunci când ești într-o călătorie mai lungă.

Cercetătorii au studiat felul în care ar putea fi îmbunătățit timpul de încărcare al vehiculelor electrice și au ajuns la concluzia că tehnologiile cuantice ne-ar putea ajuta să atingem acest obiectiv.

Tehnologia bateriei cuantice a apărut prima dată ca teorie într-o lucrare publicată în 2012 de către Alicki și Fannes, care au sugerat că prin unificarea sistemului de baterii, celulele pot fi încărcate simultan, lucru care ar îmbunătăți masiv timpul de încărcare.

Legătura cuantică presupune ca în loc să încărcăm bateriile la o anumită viteză pentru o anumită durată de timp, toată energia din sursa de alimentare să poată fi absorbită de bateriile cuantice în aproape un moment.

De asemenea, cercetătorii sugerează că printr-o legătură destul de puternică, aceste noi baterii pot fi dezvoltate în așa fel încât să nu existe pierderi de energie.

Bateriile folosite în prezent de vehiculele electrice se încarcă în paralel, independent una de cealaltă, ceea ce înseamnă că vitezele de încărcare nu pot depăși un anumit nivel.

Un studiu recent realizat de către cercetătorii de la Institutul de Științe Fundamentale (IBS) exemplificat cât de repede pot fi încărcate bateriile cuantice.

Aceștia au determinat că un sistem de baterii cu 200 de celule poate fi încărcat acasă în zece ore, însă folosind tehnologia cuantică, acest timp poate fi redus de aproape 200 de ori, ceea ce înseamnă că ar trebui ca același sistem de baterii să poată fi încărcat în doar trei minute.

Cercetătorii au folosit ca exemplu sistemele de baterii ale vehiculelor electrice, însă ei susțin că încărcarea cuantică poate avea beneficii mult mai mari decât alimentarea mai rapidă a mașinilor electrice și a electronicelor pe care le deținem.

Această tehnologie se poate dovedi a fi revoluționară când vine vorba despre viitoarele centrale pe bază de fuziune nucleară, care au nevoie de cantități mari de energie pentru a putea fi pornite și oprite cât mai repede.

Tehnologiile cuantice sunt într-un stadiu incipient de înțelegere și dezvoltare, iar cercetătorii ar putea avea nevoie de mult timp pentru a le putea implementa, însă odată ce om putea beneficia de ele, ar putea schimba modul în care privim electricitatea.