Potrivit Fast Company, producătorul californian Umaro Foods a avut un început total diferit acum un deceniu.

Co-fondatoarea și CEO-ul companiei Beth Zotter a încercat prima dată să transforme algele în biocombustibili, însă faptul că această soluție nu era suficient de competitivă pentru a înlocui combustibilii fosili, ideea a eșuat.

„Știam că vreau să fac un produs comercial, iar biocombustibilii nu aveau să fie o soluție viabilă pentru mult timp”, a declarat ea.

„Cam în același timp, mișcarea proteinelor alternative începuse să prindă la public, astfel că Beyond Meat și Impossible Foods deveniseră branduri pe care oamenii le cumpărau”, motiv pentru care ea a vrut să transforme algele într-o sursă de proteină.

Per 4.000 de metri pătrați, algele pot produce de cinci ori mai multe proteine decât o cultură de dimensiuni similare de boabe de soia, potrivit CEO-ului Umaro Foods.

După ce a efectuat mai multe teste pentru creșterea algelor, Beth Zotter a încheiat un parteneriat cu biochimista specializată în plante Amanda Stiles pentru a începe să dezvolte alternativa la bacon pe bază de plante, întrucât cercetătoarea avea experiență în acest sens.

Beth Zotter a declarat că „am început cu textura.Ne-am jucat cu textura și ne-am dat seama că am obținut ceva crocant cu un conținut ridicat de grăsime.”

Pentru ca alternativa pe bază de plante să fie cât mai aproape de baconul adevărat, compania s-a folosit și de năut, sare, ulei de cocos și de floarea soarelui și de alte ingrediente.

În vreme ce alte alternative la carne pe bază de plante au o rată mai mare de succes, precum burgerii din plante, baconul este unul dintre alimentele pe care această industrie nu a reușit să le replice, susține Beth.

Baconul realizat de echipa de la Umaro ar putea avea succes, întrucât compania a început recent să lucreze cu mai multe restaurante pentru a aduce produsul pe farfuriile clienților.

Începând cu anul viitor, Beth speră să poată aduce alternativa și pe rafturile magazinelor, iar noul echipament pentru automatizarea creșterii algelor ar trebui să ajute la avantajul competitiv.

CEO-ul companiei speră ca „odată ce am reușit acest lucru, ar trebui să avem un preț mai mic decât al baconului de porc.”