Potrivit Electrive, Lilium vrea să lanseze avionul electric cu decolare verticală în anul 2025.

Proiectul echipei de la Zenlabs, care se află în stadiu de dezvoltare, se concentrează pe descoperirea materialelor potrivite care să formeze un strat de pasivare atât pe anod, cât și pe catod.

Noile materiale ar putea rezolva problemele legate de densitatea energiei și de costul ridicat al bateriilor pentru vehiculele electrice.

Steve Zimmer, director executiv al Council for Automotive Research, a declarat că „premiul acordat Zenlabs pentru tehnologia <<preț redus/încărcare rapidă>> reprezintă o parte a programului de cercetare și dezvoltare a tehnologiilor pentru baterii demarat de USABC.”

Întrucât a investit în Zenlabs în 2021, Lilium are dreptul de a implementa noua tehnologie, atunci când aceasta va fi disponibilă, pe Lilium eVTOL, avionul cu decolare verticală al companiei.

Oficialii companiei au declarat că „echipa noastră a analizat peste 100 de companii din tot lanțul valoric al bateriilor, de la furnizori de minerale și până la dezvoltatori de celule, producători și companii de reciclare.”

„În baza studiilor, am determinat faptul că celulele oferite de Zenlabs oferă cea mai bună soluție în ce privește performanța, certificarea și producția la scară largă”, au adăugat ei.

Noul avion pe baterii al Lilium ar trebui să aibă o autonomie de 175 de kilometri, iar durata de decolare ar trebui să fie de 10 secunde, în vreme ce aterizarea ar putea dura 45 de secunde.

Compania este încrezătoare că tehnologia pusă la dispoziție de Zenlabs va putea facilita aceste obiective, întrucât bateriile trebuie să furnizeze 2.500 de vați în timpul decolării și aterizării, iar pe durata zborului, 250 de vați.

Acest lucru ar presupune faptul că, după un zbor complet, nivelul de alimentare al bateriilor ar trebui să fie de 20%.

Customcells va fabrica bateriile dacă tehnologia va primi aprobare din partea Agenției Europene pentru Siguranța Aviației (EASA) și Administrației Federale a Aviației (FAA).