Potrivit Bloomberg, Apple ar fi angajat-o pe Desi Ujkashevic pentru proiectul Apple car, întrucât ea a lucrat la Ford din 1991, iar cel mai recent a fost angajată în cadrul companiei pe poziția de director global de siguranță a automobilelor.
Experiența ei anterioară la producătorul american consistă în supravegherea proiectelor de design interior, exterior, șasiu și componente electrice pentru mai multe modele Ford, dar și cele Lincoln, divizia de lux de la Ford.
Un alt avantaj pe care Ujkashevic îl poate aduce pentru Apple este legat de cunoștințele ei despre reglementare, care vor fi foarte importante pentru compania din Cupertino, întrucât aceasta va fi prima mașină pe care o va lansa.
În vreme ce Apple a refuzat să comenteze acest subiect, Ford a anunțat recent faptul că Ujkashevic s-a retras din companie.
Posibila angajare făcută de Apple vine după ce compania a pierdut anul trecut mare parte din echipa de conducere a proiectului pentru viitoarea mașină, printre care șeful echipei de producție, Doug Field, care a părăsit compania pentru a se alătura Ford.
Apple a urmărit producția unui model de mașină electrică care să se poată conduce singură în ultimii șapte ani, însă proiectul a avut parte de numeroase schimbări de strategie și de personal.
De la plecarea lui Doug Field, compania din California l-a pus la conducerea proiectului pe Kevin Lynch, șeful echipei care se ocupă de Apple Watch și de software-ul pentru sănătate și deși Lynch nu are experiență în ce privește dezvoltarea de vehicule, el este un manager de producție software bine văzut în companie.
Apple a dorit să accelereze proiectul Apple car de când Kevin Lynch a fost însărcinat cu supravegherea proiectului, cu scopul de a anunța un produs până în anul 2025.
Apple car ar putea ajuta compania din California să concureze cu Tesla și Lucid Group, și chiar cu producătorii tradiționali de vehicule care se concentrează pe lansarea de mașini electrice.
Ford este una dintre companiile care urmăresc dezvoltarea de vehicule electrice, iar în prezent se concentrează pe electrificarea celui mai popular autovehicul din America, Ford F-150.
Compania din Cupertino speră să dezvolte o mașină complet autonomă, cu sisteme de siguranță mai bune decât cele oferite de Tesla sau Waymo, cunoscut în trecut drept proiectul Google car.
Comentezi?