Potrivit New Atlas, invenția îi aparține unui proprietar de Tesla care a vrut să aibă mai multă libertate în ce privește modul în care își încarcă mașina electrică. DartSolar pune la dispoziție un sistem de panouri solare cu o putere de 960 de wați ce poate fi montat pe plafonul mașinii și care poate fi extins atunci când șoferii vor cea mai rapidă viteză de încărcare de la soare.

Desigur, la 960 de wați, puterea este extrem de mică, dacă ne gândim că până și cea mai lentă stație la curent alternativ poate livra cel puțin 3kW iar o Tesla se încarcă la cel mult 350kW, dar chiar și așa, după 8 ore petrecute la birou, ar trebui să găsești mașina cu suficientă autonomie cât să poți ajunge acasă.

Partea interesantă este că sistemul alimentează mașina chiar și în mers, deși atunci sunt folosite doar două dintre cele șase panouri solare, deci puterea este de trei ori mai mică, dar chiar și așa, măcar bateriile nu se vor mai descărca la fel de repede.

Omid Sadeghpour, cel care a dezvoltat aceste sistem, spune că în condiții ideale, panourile solare extinse pot adăuga între 16 și 32 de kilometri de autonomie în fiecare zi, deci suficient cât să mergi până la muncă și înapoi, dacă nu stai prea departe.

Iar sistemul ar trebui să fie destul de aerodinamic, mai ales comparativ cu prima variantă a sa. Prototipul stătea mai sus pe montanți și deci creștea frecarea cu aerul destul de mult, dar versiunea finală nu reduce aerodinamica decât cu 1-2%, deci neglijabil, astfel că mașina electrică, indiferent de model, ar trebui să aibă aceeași autonomie cu panourile montate sau fără.

Sistemul de panouri solare, care cântărește 41 de kilograme, costă 2.950 de dolari și are o durată de viață estimată de 10 ani, însă utilizatorii și-ar putea recupera investiția în primii doi ani de la achiziție, spune inventatorul.