În urma licitării acestora, școlile au strâns aproape 100.000 de euro, bani destinați investițiilor necesare pentru a rezolva urgențele de infrastructură și îmbunătățiri ale instituțiilor de învățământ.

La această sumă, partenerii Narada pentru târguri, Bergerat Monnoyeur și IPSO Agricultură, alături de alți donatori persoane fizice, vor contribui cu sume direct proporționale celor strânse de fiecare școală în parte, astfel încât alertele acestora să poată fi rezolvate. În urma acestei acțiuni de mobilizare, aproximativ 20.000 de copii se vor bucura de condiții normale de învățare, în clădiri sigure, cu toate dotările necesare.

”Acest eveniment a fost mai mult decât un târg: a reprezentat prilejul copiilor să vină împreună cu părinţii, profesorii, să îşi pună creativitatea în practică, să îşi adune energia cu ceilalţi colegi spre un bine mai mare decât ei. Este modul în care ei înţeleg că #eOKsaFacemNoi, la fel ca noi, cei din echipa Narada, şi partenerii care ni se alătură misiunii de transformare în educaţie. Şi e nevoie de mai mult şi de mai mulţi oameni de bine care să pună umărul la schimbare. Aşa că îndemnăm societatea civilă să ni se alăture. Primul pas pe care îl puteți face este să direcționați cei 20% din impozitul pe venit/profit către Narada, astfel încât evenimente de genul acesta să fie organizate mai des și să putem să ne implicăm în cât mai multe comunități, acolo unde urgențele educaționale chiar reprezintă o prioritate”, declară Raluca Jianu, CEO Narada.

Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia se numără printre cele 25 de școli participante la campanie, fiind școala care a reușit să mobilizeze elevii și comunitatea locală să strângă o sumă de peste 50.000 lei, fonduri utile pentru amenajarea unei săli de sport.

”Suntem o școală cu peste 1000 de elevi și activitățile sportive sunt numeroase, iar sala de sport este total neîncăpătoare. Am prezentat această nevoie în cadrul ședințelor cu părinții și împreună cu cadrele didactice am început să ne organizăm. Am pornit de la ideea că indiferent care este suma strânsă, câștigul este imens deoarece doar dăruind vei dobândi starea de bine: Bucurie, Încredere, Normalitate, Educație. Mobilizarea a fost imensă, spiritul competițional a dat roade și astfel am reușit să obținem dublul sumei pe care ne-am propus-o. Am demonstrat astfel că, atunci când comunici deschis, justifici cu argumente nevoia, arăți bună intenție și recunoștință pentru ce ai și ce poți, totul e posibil”, declară Prof. Daniela Mateica, Director Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia.

Campania „Salvează o școală” a luat naștere în urma unor statistici impresionante la nivel de țară, în care 200 de școli din România au (încă) toalete în curte, peste 7000 de școli din România se încălzesc cu lemne, peleți sau cărbuni, iar 900 dintre ele nu au combustibil pentru a trece iarna, 40% din școlile din România nu au autorizație ISU, 1,2 milioane de elevi învață în școli cu probleme de infrastructură, 11 instituții de învățământ din România s-au prăbușit peste elevi, la ore, în ultimii 10 ani.

În plus, 42% dintre clădirile în care funcționează școli în România sunt amplasate în zone cu risc seismic ridicat.

Într-un an și două luni de când organizația Narada a lansat platforma HartaEdu.ro, aici au fost înscrise aproape 1200 de alerte.

Dintre acestea au fost rezolvate de comunitate și cu sprijinul mediului de business în jur de 200, impactând pozitiv 30 de mii de elevi, cu investiții în valoare de aproximativ 4 milioane de lei.

Sub sloganul #EokSăFacemNoi, misiunea Narada continuă, în 2023 organizația își propune să se implice cu astfel de acțiuni prin care încă 50.000 de copii din România să poată beneficia de un mediu sigur de învățare, de acces la tehnologie și la condiții moderne de învățare pentru a-și atinge potențialul maxim.