Galantom.ro, platforma de fundraising peer-to-peer inițiată de Asociația OneKind și Asociația People for Sport, împlinește 10 ani de când ajută românii să strângă fonduri pentru cauzele în care cred.

De la lansarea ei în 2013 și până astăzi s-au strâns donații de 27.8 milioane de lei cu care au fost sprijinite 1665 de proiecte implementate de aproape 500 organizații non-profit. În cei zece ani, au fost făcute 210.500 de donații, cele mai multe fiind direcționate către proiecte din domeniul sănătății, iar cea mai mare donație online făcută pe platformă a fost de 33.000 lei.

”Le suntem foarte recunoscători tuturor celor care folosesc și susțin Galantom ca să facă bine. Ne-au inspirat și ne-au dat energie să ne asumăm următorul pas pentru viziunea Galantom, anume să devină o resursă de soluții integrate pentru donații prin metode digitale pentru ONG-uri. În 2023 am lansat două noi aplicații, pe lângă platforma de peer to peer. Galantom FORM - un formular de donații cu recurență care se integrează ușor pe site-ul organizației, disponibil de la începutul acestui an și Galantom POS - o aplicație pentru donații prin POS, momentan în teste și sperăm disponibilă tuturor ONG-urilor doritoare în prima parte din 2024”, spune Andrei Chirtoc, co-fondator al Asociației OneKind și Project manager al platformei Galantom.ro.

10 ani de Galantom în 10 cifre

  • Cele mai multe pagini de fundraising au fost făcute de sportivul Claudiu Belețoiu care, în cei zece ani de Galantom, a realizat 80 de campanii, alergând mii de kilometri în sprijinul mai multor organizații non-profit.
  • Una dintre cele mai inedite campanii de fundraising a fost realizată de elevii de la colegiul Vasile Alecsandri din Galați care și-au dăruit banchetul de la finalul clasei a 8-a pentru Taberele Inimă de Copil.
  • Pagina de fundraising cu cele mai multe donații a fost cea a lui David Popovici, din 2022, în care și-a donat casca și ochelarii de campion pentru a susține o familie să se mute în propria lor casă. Campania a reușit să adune 2.963 de donații și să strângă 218.455 lei.
  • Generația Millennials donează cel mai frecvent - cele mai multe donații de pe platformă sunt realizate de segmentul de vârstă 25-34 ani (31%), urmat de 35-44 ani ceea ce pune Generația X ca fiind a doua cea mai generoasă generație (28.5%).
  • Femeile donează mai frecvent decât bărbații, cu un procent de 65% din numărul total de donații, dar și mai mult, 61% din suma totală strânsă pe Galantom fiind donată de acestea.
  • Cele mai multe donații de pe platformă au fost realizate de o femeie care, în cei zece ani de când există Galantom, a donat de 173 de ori, însumând în total 11.433 RON în sprijinul mai multor cauze de bine.
  • Fundația Hospice Casa Speranței a reușit să atragă cele mai multe donații - 24.500 și cea mai mare sumă de bani - 3.449.226 RON.
  • Unul dintre cele mai emoționante mesaje lăsate de un fundraiser este cel al lui David Popovici care, după ce a reușit să strângă 283.270 RON dăruindu-și ziua de naștere pentru a susține 5 frați să-și continue studiile muzicale, a transmis: „Vă mulțumesc pentru toate gândurile bune! Cadoul pe care mi l-ați făcut este cel mai frumos din cei 19 ani pe care îi am pentru că am primit de la voi puterea de a face viața mai frumoasă și mai ușoară pentru alți oameni.”
  • Cea mai mare donație online realizată a fost în valoare de 33.000 lei.
  • Cel mai tânăr galantom a fost…un bebeluș. Părinții lui au fost cei care au ales să-și dăruiască petrecerea de botez pe Galantom în 2017 și au fost cei care au inspirat secțiunea Galantom din prima zi.

Galantom este un proiect non-profit care se susține în mare parte din donații și sponsorizări. Cei care doresc să susțină activitatea platformei pentru a duce povestea generozității mai departe, pot face o donație sau pot susține proiectul prin facilitățile fiscale pentru contribuabilii persoane fizice și juridice aici: https://galantom.ro/10ani.