Potrivit Electrive, viitoarea mașină electrică accesibilă a Grupului Volkswagen va fi produsă în Europa, astfel că producătorul german „se va baza pe un grad înalt de localizare în Europa, ceea ce va aduce beneficii regiunii din punct de vedere industrial.” Asta înseamnă că rutele pentru transportul componentelor vor fi mai scurte, iar costurile și emisiile asociate cu transportul vor fi reduse.

Volkswagen nu a dezvăluit detalii legate de viitorul model electric accesibil, care s-ar putea numi ID.1, cum ar fi bateriile, motorul electric sau chiar platforma pe care va fi construit. Bateriile reprezintă unele dintre cele mai costisitoare și importante componente dintr-o mașină electrică, iar rutele scurte de aprovizionare indică faptul că pentru ID.1, Volkswagen nu va apela la unități produse în China.

Thomas Schäfer, CEO-ul Volkswagen Brand, a declarat că „în ciuda prețului atractiv, vehiculul nostru va seta noi standarde pentru mașinile electrice entry-level în ce privește design-ul, tehnologiile și experiența de condus. Acest obiectiv a devenit mai dificil din cauza costurilor ridicate asociate cu materialele, cu materia primă și cu energia. Un lucru este clar: mobilitatea electrică din Europa pentru Europa va fi de succes doar cu sprijinul politic potrivit și cu condițiile potrivite pentru competitivitate.”

Deși autonomia nu este cunoscută momentan, iar unii experți estimează 300 de kilometri, cu siguranță ea va fi de peste 150 de kilometri, dat fiind faptul că CEO-ul a declarat faptul că șoferii nu ar fi interesați de un vehicul electric cu o astfel de autonomie și că ar cumpăra mai degrabă un plug-in hibrid.

Mașinile electrice de oraș ale Grupului Volkswagen vor fi formate din vehicule precum Volkswagen ID.2, Skoda Epiq sau Cupra Raval, care ar putea fi lansate înainte de ID.1.

Sursă foto: Volkswagen Group