ESG Today scrie că Tiamat, un spin-off creat în 2017 din Centrul Național de Cercetare Științifică din Franța, dezvoltă baterii sodiu-ion ca soluție pentru sistemele de stocare energetică.

Tehnologia de baterii sodiu-ion oferă o parte dintre beneficiile bateriilor litiu-ion, cum ar fi încărcarea rapidă, durabilitate și densitate energetică mai bune, dar și o siguranță sporită la operare. Costul redus per kilowatt este un alt beneficiu al acestei tehnologii, susțin experții.

Lipsite de litiu sau cobalt, aceste baterii ar putea reprezenta o alternativă mai sustenabilă pentru tradiționalele baterii litiu-ion.

Compania auto Stellantis și compania specializată în materiale științifice Arkema sunt o parte dintre investitorii care au participat la runda de finanțare de 22 de milioane de euro.

Ned Curic, Chief Engineering și Technology Officer, Stellantis, a declarat că „piața cere vehicule nepoluante care oferă și autonomie crescută, dar și performanță și accesibilitate. Aceasta ar putea fi tehnologia cheie de care avem nevoie, întrucât Stellantis și partenerii companiei lucrează neîncetat pentru a dezvolta tehnologii de ultimă generație de viitor.”

O parte din finanțarea primită va fi folosită pentru a ridica o fabrică de baterii sodiu-ion de 5GWh în Franța, iar celulele vor fi destinate inițial electronicelor cu baterii și sistemelor de stocare energetică. Ulterior, o a doua generație a acestui produs, care ar putea fi mai rafinată, ar putea fi implementată și pe vehiculele electrice cu baterii.