Zalando, una dintre principalele platforme online de fashion și lifestyle din Europa, lansează prima colecție de fashion adaptabil ce cuprinde peste 140 de stiluri oferite de brandurile proprii Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn și Even&Odd.

Fashion adaptabil înseamnă îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii dedicate persoanelor cu dizabilități, concepute special pentru a fi accesibile celor care se confruntă cu deficiențe permanente sau provizorii.

Colecția disponibilă pe toate piețele pe care Zalando este prezent cuprinde îmbrăcăminte pentru femei și bărbați, dar și încălțăminte, și susține angajamentul companiei de a oferi până în 2025 o gamă și o experiență cu adevărat incluzive grupurilor insuficient reprezentate.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, aproximativ unul din cinci europeni se confruntă cu o formă de dizabilitate. Odată cu lansarea colecției de fashion adaptabil, Zalando dorește să facă un prim pas și să răspundă nevoilor celor care trăiesc cu o dizabilitate, precum mobilitatea și dexteritatea reduse, sau hipersensibilitatea senzorială. De asemenea, se adresează celor care îngrijesc copii cu deficiențe.

Stilurile ce se regăsesc în prima colecție de fashion adaptabil includ haine compatibile cu scaunele cu rotile, materiale adaptate sensibilității tactile, articole cu închidere ușoară și modele utilizabile cu proteze sau bandaje.

Anterior lansării colecției, Zalando a realizat ample cercetări de piață calitative și cantitative, în mai multe țări, pentru a înțelege mai bine experiența și nevoile persoanelor cu dizabilități.

“Ne dorim să fim un reper în domeniu și un spațiu deschis tuturor. Iar pe piața de fashion am observat că există discrepanțe – pentru persoanele cu dizabilități din România este în continuare o provocare să găsească haine adaptabile, dar care în același timp să fie la modă. Prin intermediul colecției adaptabile lansate de brandurile proprii Zalando sperăm să contribuim la rezolvarea acestei provocări și să oferim o gamă variată de stiluri adaptabile, la prețuri accesibile și pentru toate măsurile, într-un singur loc. Dorim să învățăm de la comunitatea persoanelor cu dizabilități și să îi inspirăm pe partenerii noștri, pentru ca împreună să continuăm să creăm o experiență plăcută pentru clienții noștri cu dizabilități și să contribuim la un fashion chiar mai incluziv”, spune Daniel Rogiński, Manager General pentru România și regiunea Europa Centrală și de Est, Zalando.

Pentru a ajuta persoanele cu dizabilități să descopere și să cumpere articolele din gama adaptabilă Zalando, compania a lansat o secțiune de fashion adaptabil, pagini dedicate colecției adaptabile și o etichetă asociată stilurilor adaptabile.

Zalando va păstra un dialog deschis cu membrii comunității persoanelor cu dizabilități în următoarele luni, pentru a îmbunătăți experiența de căutare și achiziție de fashion adaptabil a clienților.