O primă componentă a parteneriatului vizează programul de formare și mentorat dedicat directorilor de școală din medii defavorizate, furnizându-le pregătire și resurse pentru a face față tuturor provocărilor specifice acestor medii: elevi cu situație socio-economică precară, abandon școlar, violență, lipsa resurselor umane bine pregătite.

Directorii sunt înscriși gratuit într-un curs post-universitar, creat de Teach for Romania în parteneriat cu Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației – Universitatea București.

Mai mult, ei beneficiază și de mentorat unu-la-unu, antrenându-și astfel competențe de leadership și de management educațional necesare pentru a readuce învățarea și starea de bine în școală: coagularea unei echipe performante și a ecosistemului educațional pentru gestionarea unei schimbări sustenabile, prioritizare strategică și eficacitate operațională, monitorizarea și evaluarea progresului.

“Admirăm Teach for Romania pentru efortul continuu depus în ultimii 10 ani pentru facilitarea accesului la o educație de calitate în mediile vulnerabile. Avem misiunea comună de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte în viață. De aceea, ne bucurăm să inițiem împreună un demers de a defini și testa sustenabilitatea modelului de transformare a școlilor Teach for Romania, fiind alături de directori de școală din medii defavorizate în eforturile lor de a răspunde provocărilor din mediile vulnerabile. Privim cu încredere acest nou parteneriat și, mai ales, potențialul pe care acesta îl are în a contribui la sănătatea financiară ulterioară a copiilor care învață în aceste școli”, spune Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.

Programul de transformare sustenabilă a unei școli

În al doilea rând, programul implementat de ING Bank și Teach for Romania vizează unul dintre cele mai ambițioase proiecte educaționale: un model de transformare durabilă a școlilor din medii vulnerabile printr-o intervenție care vizează intenționat sustenabilitatea modelului odată cu ieșirea Teach for Romania din respectiva școală.

Concret, Teach for Romania își propune să selecteze școli aflate în medii cu grad mare de defavorizare, să antreneze echipa de management și o masă critică de profesori interesați de o schimbare profundă, să le ofere acces la modele de bună-practică și la sprijin mentoral aplicat, astfel încât aceștia să devină liderii transformaționali capabili să activeze și să coaguleze resursele întregului ecosistem comunitar (părinți, autorități locale, antreprenori și ong-uri regionale, specialiști în gestionarea nevoilor copiilor) pentru a susține accesul la educație relevantă și progresul real al fiecărui elev.

Impactul vizat este o școală care devine inima comunității, hub de învățare deopotrivă pentru copii și adulți, și motor de dezvoltare locală, creând premisele ruperii cercului vicios al sărăciei, segregării și al neputinței.

”E nevoie de un sat întreg pentru a crește un copil – educația este responsabilitatea fiecăruia dintre noi. Fără să știm, fiecare adult este un model pentru copii, chiar și o persoană necunoscută de pe stradă. Prin ceea ce suntem și facem transmitem copiilor valori, principii de viață, se uită la noi, chiar și atunci când nu-i vedem. Să aduci în jurul școlii toată comunitatea este cea mai mare dovadă de responsabilitate și respect și cel mai sănătos mod de a produce schimbare și impact. Acesta este unul din principalele scopuri ale programului pilot de transformare a școlii, aflat în al doilea an de implementare, care produce deja rezultate vizibile la elevi: atât progres pe competențele de literație, cât și abilități socio-emoționale”, afirmă Iuliana Pielmuș, Director Executiv, Teach for Romania.