Potrivit Sifted.eu, ultima investiție a făcut ca Sweep să devină cea mai bine finanțată platformă de management al carbonului, un sector foarte atractiv pentru fondurile de investiții care vor să-și reducă amprenta de carbon.

Cea mai recentă rundă de finanțare a stârnit interesul mai multor investitori, printre care Coatue, Balderton Capital și New Wave.

Platforma oferită de Sweep este o unealtă utilă pentru companiile care înregistrează emisii ridicate de carbon și vor să le monitorizeze și să stabilească obiective și strategii prin care să-și reducă amprenta asupra mediului înconjurător.

JCDecaux și Saint Gobain se numără printre clienții companiei, care colaborează și cu alte corporații din sectorul de producție și cel industrial.

„Sweep ajută companiile cel mai mult prin monitorizarea emisiilor Scope 3 ale marilor companii”, spune Rachel Delacour, co-fondatoare a Sweep.

Emisiile Scope 1 reprezintă emisiile directe ale unei companii, în vreme ce emisiile Scope 2 sunt legate de sursele de electricitate, încălzire și răcire pe care le cumpără compania, iar emisiile Scope 3 sunt emisiile lanțului de aprovizionare.

Potrivit lui Rachel Delacour, „emisiile Scope 3 nu pot fi cuantificate prin tabele Excel sau prin consultanți. Companiile trebuie să acționeze, nu doar să promită că vor face acest lucru, întrucât la mijloc este vorba și despre reputația companiei.”

Contabilitatea carbonului este unul dintre sectoarele cu care mai rapidă creștere din industria climate fintech, iar numai anul trecut fondurile de investiții au alocat fonduri în valoare de 1.2 miliarde de dolari companiilor fintech din lume, care reprezintă de trei ori mai mult decât ultimii ani la un loc.

Din totalul alocat companiilor fintech, 410 milioane de dolari au fost alocați platformelor de contabilitate a carbonului.

Modalitatea prin care funcționează platforma Sweep este destul de simplă.

În momentul în care o companie accesează platforma, furnizează toate informațiile legate de mediu, precum consumul de energie și locul acesteia de proveniență, materialele folosite cantitatea de apă folosită și chiar mijlocul de transport folosit de angajați între casă și locul de muncă.

Apoi platforma va cere același set de informații de la furnizorii companiei, iar dacă aceștia nu pot transmite date exacte, li se vor pune întrebări pentru a putea estima cantitatea lor de emisii.

După aceea, platforma va pune la dispoziția companiei date despre emisii și poate efectua simulări cu privire la efectele pe care le pot avea anumite măsuri pentru reducerea amprentei de carbon, iar dacă este necesar, platforma poate stabili și ținte pentru reducerea emisiilor.

„Vor putea vedea de unde vine cea mai mare parte a emisiilor pe care le au și vor putea să vadă cantitatea de emisii pe unitate de afacere sau chiar pe produs. Pot să vadă de unde provin emisiile pentru a putea lua decizii”, explică Delacour.

Mai multe țări din lume impun reglementări stricte în ce privește menționarea cifrelor legate de emisii de către companii.

De exemplu, în Uniunea Europeană, companiile care au peste 500 de angajați trebuie să raporteze impactul pe termen lung și scurt pe care îl au asupra mediului, măsură care în octombrie va fi extinsă pentru a include și companiile mai mici.