Așadar sustenabilitatea a fost conceptul cheie în jurul căruia s-au făcut cele mai multe lansări ale ediției din acest an a târgului, companiile prezentând produsele electrocasnice menite să-i ajute pe consumatori să reducă din cheltuielile pentru energie sau apă, în același timp oferind și un consum mai eficient al acestor resurse, produse realizate, totodată, utilizând și plastic reciclat sau ambalaje reciclate și reciclabile.

Am selectat câteva dintre cele mai interesante lansări de produse ce au ca focus durabilitatea și consumul responsabil de resurse.

Electrolux

La IFA 2022, Electrolux a prezentat, printre altele, o gamă nouă de mașini de spălat și uscătoare care promit un consum mai eficient de energie electrică și de apă.

În deschiderea conferinței de presă, oficialii Electrolux precizau că dacă utilizatorii ar folosi tehnologia de spălare cu abur din noile mașini, ar salva echivalentul a 2 milioane de dușuri, consumul de apă zilnic al 8.000 de persoane.

”Un ciclu standard folosește 50 de litri, ciclul de steam folosește doar 2 litri de apă și are aceeași eficiență în spălarea rufelor”, declara Michael Geisler, General Manager Electrolux Germania și Austria, în cadrul conferinței de presă Electrolux de la IFA 2022.

În plus, atât Chris Braam, CEO al Grupului Electrolux Europa, cât și Sarah Schaefer, Vicepreședinte al Diviziei de Sustenabilitate, Electrolux Europa, menționau faptul că sustenabilitatea este în ADN-ul companiei și că au o strategie de sustenabilitate pe care doresc să o ducă pe întreg lanțul logistic, colaborând, astfel, și cu partenerii companiei.

”Din anii 80 aveam în aspiratoarele AEG un buton care permitea reducerea energiei consumate. De 40 de ani ne străduim să facem inovații centrate pe sustenabilitate. Este cazul să accentuăm aceste lucruri”, a spus Chris Braam.

Așa cum precizam, Electrolux, sub marca sa premium AEG, a prezentat în cadrul târgului de tehnologie de la Berlin, IFA 2022, o nouă gamă de mașini de spălat și uscătoare de rufe care își reglează automat timpul optim, cantitatea de apă și consumul de energie electrică necesare pentru un ciclu de spălare.

În plus, noul model de filtru dezvoltat pentru gamele AEG captează până la 90% din fibrele de microplastic eliberate de hainele sintetice.

La același eveniment, brandul AEG a prezentat și noua gamă de frigidere și congelatoare care reduc risipa de alimente și sunt fabricate în proporție de 80% din materiale reciclabile.

Mai multe informații despre lansările Electrolux de la IFA 2022 puteți afla din acest articol.

Samsung

Producătorul sud-coreean de electronice și electrocasnice a fost una dintre companiile fanion în ceea ce privește sustenabilitatea prezentând o întreaga gamă de soluții menită să ne transforme locuințele în unele mult mai sustenabile.

Samsung Electronics a dezvăluit în cadrul târgului de la Berlin IFA 2022 viziunea sa în ceea ce privește o casă sustenabilă prin tehnologii avansate de economisire a energiei și parteneriate strategice, compania având ca obiectiv să devină unul dintre brandurile principale de aparate de uz casnic, eficiente din punct de vedere energetic.

De exemplu, pentru mașinile de spălat cu eficiență energetică de la Samsung, serviciul SmartThings Energy și modul AI Energy optimizează ciclurile de spălare cu tehnologii precum AI Ecobubble, care reduc consumul de energie cu până la 70% prin spălarea hainelor cu apă rece, asigurând în același timp o curățare puternică.

În cazul frigiderelor, SmartThings Energy și modul AI Energy permit ajustarea inteligentă a temperaturilor pe baza tiparelor utilizatorilor în a deschide a ușile și a vitezei compresorului, asigurând un consum de energie redus cu 10%, procent estimat să crească până la 30% până la final de an —scăderea consumului cu 15% prin compresor și algoritmul de dezghețare bazat pe inteligența artificială , la care se adaugă încă 15% prin menținerea constantă pentru mai mult timp a temperaturii medii din interiorul frigiderului.

Alte economii notabile de energie includ 40% pentru sistemul de încălzire ecologică, 20% pentru uscătoare și 20%, până la sfârșitul acestui an, pentru sistem de aer condiționat rezidențial (RAC).

Mai multe informații despre viziunea Samsung pentru un viitor sustenabil puteți afla aici și în acest material.

Nokia

HMD Global, compania care deține brandul Nokia, a venit la IFA 2022 cu o propria viziune asupra unui viitor durabil printr-o gamă nouă de telefoane realizate din aluminiu și plastic reciclat, care promit o amprentă mai mică asupra mediului.

Totodată, compania a lansat și abonamentul Circular, un nou tip de abonament ce oferă un mod mai sustenabil și mai facil de a folosi terminalele și tabletele Nokia. Utilizatorii sunt încurajați să își păstreze dispozitivele un timp îndelungat printr-o gamă largă de beneficii sustenabile.

Circular diminuează impactul negativ pe care deținerea telefoanelor îl poate avea asupra planetei ținând terminalele și tabletele departe de depozitele de deșeuri și oferindu-le o a doua viață.

Prin acest abonament dispozitivele Nokia trec prin procesul de reciclare, recondiționare și reabonare, sau sunt oferite unei cauze caritabile care are cea mai mare nevoie de ele.

În plus, HMD Global a anunțat că pentru noile terminale va folosi cutii realizate din hârtie reciclată.

Află mai multe informații despre telefoanele ”verzi” sub brandul Nokia din acest articol.

Miele

Producătorul german de electrocasnice și-a concentrat întreaga prezență la IFA 2022sub moto-ul ”Discover quality ahead of its time. For a better tomorrow” prezentând soluțiile prin care compania și-a propus să protejeze mediul și să ajute clienții săi să trăiască mai sustenabil.

De exemplu, ce mai recentă versiune a aplicației Miele App arată un grafic al consumului, ajutându-i pe utilizatori să vadă consumul de electricitate și apă pe care-l folosesc mașinile de spălat vase și rufe în fiecare ciclu pentru a fi mai eficienți.

Cea mai recentă generație de frigidere Miele este echipată cu tehnologii care permit caa fructele și legumele să rămână proaspete pentru o perioadă mai lungă de timp.

Mai multe detalii despre viziunea Miele puteți afla aici.

Urbanista

Urbanista este un producător suedez de produse audio fondat în 2010. La IFA 2022, compania a prezentat o pereche de căști care se încarcă folosind puterea soarelui.

Căștile, denumite Los Angeles, sunt primele din lume care folosesc lumina solară pentru a se încărca. Au active noise cancelling și pot fi folosite la nesfârșit grație tehnologiei verzi de încărcare.

Detalii despre căștile Urbanista puteți afla aici.

Bosch

Bosch a prezentat în cadrul IFA 2022 conceptul Bosch Smart Home, care promite o economie de până la 36% în ceea ce privește consumul de energie.

De exemplu, sistemul poate controla temperatura din cameră și poate gestiona eficient consumul atunci când nu sunt persoane acasă. Utilizatorii pot închide căldura, sau o pot controla în momentul în care se deschid ferestre pentru aerisire, de exemplu.

Mai multe informații despre Bosch Smart Home puteți afla aici.

Studiu: consumatorii sunt dispuși să plătească extra pentru eficiență energetică

În cadrul târgului IFA 2022, care a avut loc la Berlin în perioada 2-6 septembrie, a fost prezentat și un studiu realizat de organizatorii târgului de electronice.

Potrivit acestuia, consumatorii sunt dispuși să plătească cu 50% mai mult, sau cu 150 de euro, pentru produse ce le pot oferi un grad mai mare de eficientă energetică pe termen lung.

Astfel, 47% dintre consumatori sunt dispuși să plătească cu 47% mai mult pentru mașini de spălat eficiente din punct de vedere energetic, 25% dintre ei ar accepta o taxă suplimentară de 25% pentru electrocasnicele și electronicele care promit și service, iar 50% dintre cumpărătorii de smartphone-uri iau în considerare achiziția unui device second hand.

Pe larg despre studiul dat publicității la IFA 2022 puteți citi aici.