Românii consideră grija față de angajați, clădirile verzi, sustenabilitatea digitală și implicarea în comunitate ca fiind cele mai importante principii de responsabilitate socială și ecologică pe care companiile ar trebui să le aplice în munca lor.

Aceasta este cea de a doua ediție a studiului Reveal Marketing Research despre percepțiile, atitudinile și comportamentele românilor legate de sustenabilitate.

Cercetarea s-a desfăşurat online în luna august pe un eșantion de 1.015 de respondenți, cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Studiul a fost realizat în colaborare cu Stefanini Group, BIC, Asociația CIPRA, Kaufland România, PRO TV și Volkswagen România.

Aproximativ 77% dintre respondenți consideră că grija față de angajați, prin prioritizarea acestora și promovarea diversității și a incluziunii, este cel mai important principiu în munca companiilor prezente în comunitate, în timp ce pe locul al doilea se află sustenabilitatea digitală, clădirile verzi și implicarea în comunitate (74%).

Pe ultimul loc se află măsurile de educație și creștere a conștientizării în rândul angajaților și a publicului (73%) și politica de zero emisii, care presupune tehnologii prietenoase cu mediul și un lanț de aprovizionare cu practici etice și sustenabile (72%).

Nu sunt luate suficiente măsuri pentru aceste principii

Majoritatea respondenților sunt de acord că nu sunt luate suficiente măsuri pentru niciunul dintre aceste principii, considerând că sustenabilitatea în domeniul digital este principiul unde sunt luate cele mai multe măsuri (15%), iar cele mai puține măsuri sunt luate când vine vorba de grija față de angajați, măsuri de educație și implicarea în comunitate (13%).

Sustenabilitatea digitală, care presupune securitatea datelor și politici de confidențialitate, este un principiu important în special pentru familiile moderne (76%) și oamenii necăsătoriți (76%), în timp ce Generația Z și familiile tradiționale acordă cea mai puțină importanță acestui principiu (72%). Cu toate acestea, familiile tradiționale (19%) și Generația Z (18%) consideră că în acest domeniu sunt luate cele mai multe măsuri de implicare din partea companiilor.

Când vine vorba de percepțiile legate de responsabilitatea socială a companiilor și implicarea acestora în sustenabilitate, probleme sociale și ecologice, consumatorii sunt ambivalenți.

67% dintre respondenți spun că au o opinie mai bună despre companiile care fac cunoscut modul în care se implică în societate.

Pe de o parte, există o percepție pozitivă asupra companiilor care aderă la principii de sustenabilitate: 67% dintre respondenți spun că au o opinie mai bună despre companiile care comunică modurile în care le pasă de probleme sociale și de mediu, 65% ar recomanda o companie percepută ca fiind implicată în aceste probleme, iar 62% dintre consumatori simt că beneficiază direct atunci când o companie este preocupată de sustenabilitate.

Doar 43% dintre respondenți (cel mai mic scor al atitudinilor evaluate) consideră că responsabilitatea socială corporativă primește prea multă atenție.

Cele mai puțin relevante sunt soluțiile tehnologice de conservare a biodiversității (72%), utilizarea tehnologiilor în acțiuni cu un impact direct asupra calității vieții (68%) și soluții de transport electrice (64%).

Cine dă importanță tehnologiilor inovatoare

Familiile moderne și persoanele în vârstă acordă cea mai mare importanță tehnologiilor inovatoare, în timp ce la polul opus se află Generația Z.

Stefanini Global a primit anul acesta o etichetă Bronze EcoVadis în semn de recunoaștere a inițiativelor și performanțelor companiei în domeniul sustenabilității. EcoVadis, furnizor de evaluări de sustenabilitate a afacerilor din lume, măsoară performanța sustenabilității unor companii din întreaga lume și acoperă subiecte de CSR grupate în patru categorii: mediu, muncă și Drepturile Omului, etică și achiziții durabile.

În raportul anual de sustenabilitate al Stefanini se regăsesc cele mai recente informații cu privire la politicile și inițiativele companiei privind responsabilitatea corporativă.

“Cultura noastră se bazează pe ideea de comunitate internă și externă, dar și pe sentimentul de apartenență, și tocmai de aceea inițiativele noastre de responsabilitate socială au în vedere acești piloni: comunitatea internă, cea externă și grija față de mediu. Astfel suntem hotărâți să căutăm metode de a minimiza impactul nostru asupra mediului, în timp ce oferim cele mai bune servicii și contribuim la dezvoltarea comunităților. Observăm că eforturile de a îmbunătăți sustenabilitatea digitală din ultimii ani se reflectă în răspunsurile românilor, aceștia fiind conștienți de importanța sectorului digital pentru dezvoltarea durabilă. Cu toate acestea, este clar că există loc de îmbunătățiri în toate domeniile explorate în studiu și ne dorim să dăm un exemplu despre cum poate arăta un viitor sustenabil în domeniul soluțiilor IT”, a declarat Farlei Kothe, CEO Stefanini EMEA.