Conform Reuters, oficialii Stellantis speră ca investiția să îi permită companiei să își simplifice lanțul de aprovizionare, dar și incorporarea de tehnologii mai verzi în viitoarele modele electrice.

Comparativ cu bateriile cu litiu tradiționale, alternativa pe bază de sulf de la Lyten nu folosește materiale precum nichel sau cobalt, motiv pentru care celulele companiei au o amprentă de carbon cu 60% mai redusă.

Reprezentanții companiei susțin că „materia primă necesară pentru bateriile cu sulf poate fi extrasă și produsă local, în America de Nord sau Europa, ceea ce crește independența față de furnizori.”

În plus, noile materiale pot ajuta și în ce privește reducerea greutății vehiculelor, un alt beneficiu posibil al tehnologiei, deși nu au fost date publicității cifre în acest sens.

Până în următorul deceniu, Stellantis se așteaptă ca toate vehiculele pentru pasageri vândute în Europa să fie cu propulsie electrică, în vreme ce până în 2038, compania își dorește operațiuni neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.