Pe întreg teritoriul Europei, inovatorii sociali lucrează pentru a rezolva unele dintre cele mai mari probleme ale omenirii și pentru a contribui la dezvoltarea celui de-al patrulea set de Obiective de Dezvoltare Durabilă. Ca noi modele de business, inovațiile formale și informale sunt o forță pozitivă ce poate schimba viitorul omenirii în bine.

Totuși, accesul la finanțare, abilități și rețele de oameni care pot face această schimbare reprezintă bariere în calea antreprenorilor aspiranți și a antreprizelor sociale ale căror idei pot ajuta la rezolvare problemelor locale. Acest lucru este valabil mai ales pentru persoanele din grupurile defavorizate.

Social Tides, finanțat de către Google.org ca parte a Google.org Social Innovation Fund, își propune să rezolve aceste provocări, care au fost amplificate mai ales de pandemia COVID-19.

Prin această inițiativă, Social Tides este determinată să ofere șanse egale de dezvoltare ideilor diverse și oamenilor din spatele acestora, care își vor putea construi capacitățile și capabilitățile în cadrul economiei sociale europene.

Recent, Social Tides a demarat programul de aplicare pentru acceleratorul Grow AI, un program pe o perioadă de 6 luni, equity-free realizat special pentru antreprenorii din mediul social care utilizează sau vor să utilizeze inteligența artificială pentru a ajuta societatea.

Organizațiile participante vor primi în urma programului:

  • Oportunități de networking
  • Mentorat de top din partea reprezentanților Google For Startups Accelerator AI, dar și a altor experți din industrie
  • Finanțări prin granturi în valoare de până la 250.000 de dolari

Organizațiile care își doresc să participe pot aplica până la data de 31 ianuarie, 2024 urmând acest link.

Social Tides s-a angajat în misiunea de a sprijini ecosistemul de inovare socială european, oferind până în acest moment granturi în valoare de 2.9 milioane de euro oferite unui număr de peste 200 de organizații diferite.

Până în prezent, Social Tides a oferit finanțări prin granturi și a sprijinit peste 301 de actori din sfera economiei sociale europene, iar dintre aceștia, 62% sunt femei, iar 83% deservesc reprezentanți ai comunităților defavorizate.

Prin acest program, ei au avut oportunitatea de a-și testa ideile, de a fonda o antrepriză, de a-și consolida modelul de business și identitatea de brand, dar și de a ridica fonduri și de a genera venituri.