Grupul european Rohlik, din care face parte Sezamo, a avut 11 milioane de comenzi, către 1.5 milioane de clienți, dintre care un milion de comenzi au fost înregistrate doar în luna decembrie.

La nivel de grup, compania are 200 de mașini electrice, 1 milion de kilometri cu zero emisii în fiecare lună și 10-15% reducere a emisiilor de CO₂ datorită utilizării mai bune a mașinilor în cazul autovehiculelor standard. Dintre acestea, 50 de mașini electrice sunt pe traseu în București.

„Avem o misiune și luăm lucrurile foarte în serios. Satisfacția clienților este prioritatea noastră și toate eforturile noastre se îndreaptă într-acolo. Am început prin a fi client loial în Praga și am vrut să aduc aceste servicii și românilor, iar acum mă bucur să văd că Sezamo înseamnă deja o echipă care se dezvoltă de la o săptămână la alta, pentru a oferi servicii fantastice oamenilor din București și Ilfov”, a declarat Tomáš Chadzivasilis, Chief Executive Officer Sezamo România.

Sustenabilitatea la Sezamo se traduce prin planificarea rutelor pentru curieri, transportul cu mașini electrice, combaterea risipei alimentare prin funcția Save Food, alimente aproape de data de expirare, și sacoșa de legume și fructe ”Salvează-mă”, care este sold out în câteva ore de la publicarea ei în shop. Sezamo oferă și de două ori mai multe variante de produse Plant based decât un supermarket obișnuit, asta și în trendul actual unde 1 din 4 din coșuri conține un produs plant based și e în creștere.

Sezamo în București de la lansare până acum

Sezamo oferă clienților o economie de 5-7 drumuri la supermarket și promite o livrare rapidă, de 3 ore de la plasarea comenzii. Un factor de diferențiere este și punctualitatea livratorilor, cu programări ale livrărilor la intervale de 15 minute. De la lansarea pe piața românească, din octombrie 2022, Sezamo și-a făcut loc pe piață și a reușit să ajungă la 20.000 de clienți bucureșteni, dintre care:

  • cel mai fidel client a plasat în această perioadă 62 de comenzi, iar cea mai mare comandă a avut 95 de pungi, a fost plasată în luna decembrie și a costat 10.584 lei.
  • majoritatea clienților Sezamo sunt femei, cu un procent considerabil de 80% și tot doamnele cumpără cele mai multe produse de brutărie și patiserie, mai exact 83% dintre clienții Sezamo de după lansarea publică.

Obsesia pentru clienți se traduce și printr-o comunicare constantă cu aceștia, astfel compania a inițiat de la lansarea publică peste 34.000 de apeluri în care au solicitat feedback de la clienți.

La capătul celălalt al firului, aproape 13.000 de clienți au discutat cu operatorii Customer Care Sezamo pentru a cere îndrumări, a oferi feedback sau chiar a cere rețete și indicații de folosire pentru produsele mai exotice.

Selecția de produse din supermarketul online

Sezamo oferă o selecție fantastică de peste 12.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și branduri internaționale de tip supermarket, toate într-un singur loc. În prezent lucrează cu 300 de furnizori locali.

Compania oferă garanția „Banii înapoi garantat” pentru eventualitatea în care clientul nu este mulțumit de un produs, fără întrebări suplimentare.

Toate produsele comandate sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, care permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurile de energie.

Compania Rohlik a fost finanțată cu 220 milioane de euro anul trecut și au mai primit 45 de milioane de euro în decembrie pentru dezvoltare. Cifra de afaceri a depășit 300 de milioane de euro în 2020.